Hvacmag

رادین گستر سینا نماینده رسوب زدای انگلستان

مطالعه کاربرد ایستگاه پمپ جریان آب برای پایش مصرف انرژی ساختمان و بهینه‌سازی کنترل

pump

این مقاله دیدگاهی نو از پایش انرژی ساختمان و روش کنترل سرعت پمپ را ارائه می‌کند. به منظور نگه‌داری مقاومت سامانه در یک مقدار بهینه برای رسیدن به بهترین بازدهی پمپ و ذخیره قدرت پمپ، سرعت پمپ کنترل می‌شود. مقاومت سامانه را می‌توان از روی هد پمپ و نرخ جریان آب محاسبه شده به‌وسیله پمپ ایستگاه جریان آب (PWS) که اخیراً توسعه داده شده است، به‌دست آورد.PWS  نرخ جریان آب را با استفاده از هد پمپ، سرعت پمپ و منحنی عملکرد پمپ اندازه‌گیری می‌کند. این روش به‌طور آزمایشگاهی در سامانه‌های HVAC واقعی اثبات شده است. یک مورد مطالعاتی در این مقاله برای کاربرد این روش جدید در یک تمرین و پروژه مأموریتی پیوسته(CC)  نشان داده شده است. این مورد مطالعاتی نشان می‌دهد که PWS می‌تواند سرعت پمپ را کنترل کند تا نقطه عملکرد سامانه را در حالت بهینه نگه دارد. همچنین می‌تواند نرخ جریان آب را اندازه‌گیری کرده و به‌صورت پیوسته نرخ جریان آب را به‌صورت پیوسته با هزینه‌ نصب پایین و تقریباً بدون هزینه نگه‌داری نشان دهد. نتایج نشان می‌دهند که این تکنولوژی جدید می‌تواند قدرت پمپ را ذخیره کرده و بازدهی پمپ را به‌طور قابل توجهی افزایش دهد.

کلمات کلیدی: کنترل پمپ، جریان آب، اندازه‌گیری

اندازه‌گیری دقیق نرخ جریان آب داغ و خنک برای پایش انرژی ساختمان موضوعی جدی و حائز اهمیت است. در سامانه‌های هیدرولیکی برای نمایش میزان استفاده انرژی، کنترل جریان متغیر و بزرگ آب خنک مرکزی و صفحات آب داغ، معمول ترین وسایل استفاده از حسگرهای جریان (اندازه‌گیرها) هستند. (یعنی برای متصرفان زیرزمین به‌وسیله یک سامانه آب خنک یا داغ معمولی ارائه می‌شود) و برای کنترل جریان متغیر و بزرگ، صفحات آب خنک و آب داغ مرکزی استفاده می‌شود. در یک تنظیم پمپاژ با سرعت متغیر پمپ های جریان ثابت، منبع دیگ یا خنک‌کننده را در یک منبع حلقه اولیه دوباره محاسبه می‌کنند و توزیع سرعت متغیر جا گرفته در صفحه، منبع جریان را از حلقه منبع بیرون کشیده و آن را به ترمینال های بار توزیع می‌کند. سرعت توزیع پمپ (پمپ ثانویه) به‌وسیله یک کنترل‌کننده اندازه‌گیری فشار دیفرانسیلی در طی نیروی برق بازگشتی فراهم شده، یا در طی نواحی بحرانی منتخب تعیین می‌شود. سوپاپ‌ها و شیرهای کنترلی دوطرفه (دو راهه) که در ترمینال بار نصب شده‌اند، برای تغییر جریان مورد نیاز بار آن را به شاخه برمی‌گردانند. در تمام کاربردهای پمپ آب خنک با سرعت‌های متغیر، سرعت پمپ کنترل می‌شود تا یک دیفرانسیل فشار ثابت را بین فراهم‌کننده آب خنک اصلی و خطوط بازگشتی نگه دارد، هرچند این دیدگاه بهینه نیست. به منظور نگه داشتن یک دیفرانسیل فشار ثابت با تغییر جریان، همان‌طورکه بار (یعنی جریان) کاهش می‌یابد سوپاپ‌های کنترل برای واحدهای کنترل هوا می‌بایست بسته شوند که در نتیجه منجر به افزایشی در مقاومت جریان می‌شود. در سامانه‌های معمولی نقطه تنظیم دیفرانسیل فشار (DP) همیشه در مقداری بسیار زیاد تنظیم می‌شود. به‌دلیل فشار استاتیکی بالا در شرایط بار جزئی سوپاپ‌های دوطرفه برای ترمینال ها مجبور به بسته شدن می‌شوند. در اکثر اوقات سامانه‌ها در بار جزئی کار می‌کنند و پمپ وادار می‌شود تا در یک سرعت بالا شروع به کار کند و انرژی و قدرت اضافی مصرف می‌کند تا DP را در سطح بالا نگه دارد. نقاط عملیاتی ممکن است با بازدهی پمپ بسیار پایینی، به ناحیه ناپایداری از منحنی پمپ افت کند. برای حل این مشکل، یک روش کنترل جدید برای کنترل دیجیتال مستقیم DDC سامانه‌ها توسعه داده شده است که می‌تواند سیگنال موقعیت سوپاپ دوطرفه را برای ترمینال های سامانه‌های کنترل مدیریت انرژی EMCS بفرستد.یک راهبرد مناسب برای نقطه تنظیم آب خنک، می‌بایست نقطه تنظیم DP را مجدداً تنظیم کند، این کار به منظور نگه‌داری همه دماهای هوای تخلیه شارژ با حداقل یک سوپاپ کنترل در یک شرایط اشباع (کاملاً باز) انجام می‌شود. این نتایج در یک مقاومت جریان ثابت نسبی و ذخایر پمپ‌های بزرگ‌تر در بارهای کم می‌باشد.این روش می‌تواند تضمین کند که پمپ در مقاومت سامانه طراحی شده کار می‌کند و بار مورد نیاز را نیز حمل می‌کند. متأسفانه این روش نمی‌تواند برای سامانه‌هایی که از کنترل‌کننده‌های پنوماتیک استفاده می‌کنند به‌کار برده شود. مشکل دیگر این دیدگاه کنترل این است که اطلاعات موقعیت سوپاپ اغلب غیر قابل اطمینان و نامعتبر است. سوپاپ می‌تواند به‌صورت بازگیر کند یا نشان‌گر اشباع می‌تواند معیوب و ناقص باشد.بنابراین یک روش کنترل جدید در این مقاله توسعه داده شده است تا کنترل سرعت متحرک (VFD) فرکانس متغیر را بهینه کند.

facebook- صفحه اجتماعی فیس بوک تهویه و تاسیسات           instagram صفحه اینستاگرام تهویه و تاسیسات          linkdin صفحه linkdin تهویه و تاسیسات          Telegram صفحه تلگرام تهویه و تاسیسات

بنر
بنر
بنر

مقاله های برتر به صورت کامل

استفاده از یک مدل سیستم جهانی تهویه هوای ساختمان برای بازرسی و ممیزی

چکیده در این مقاله ابزار شبیه­سازی دینامیک ساعتی برای ساختمان و سیستم HVAC ارائه شده است. هدف این مقاله بر این است تا نشان دهد که چگونه یک مدل شبیه سازی ساده شده می تواند به بازرسی و ممیزی سیستم تهویه هوای ساختمان کمک نماید. کار ارائه شده در اینجا در قالب پروژه AUDITAC اروپایی آغاز

استفاده از ابزار مدل سازی ترکیبی گرما، هوا و رطوبت در شبیه سازی توسط نرم افزار MATLAB

  چکیده این مقاله نظری کلی به پیشرفتهای و نتایج به دست آمده اخیر در ارتباط با گرما، هوا و رطوبت ( (HAM در شبیه سازی در نرم­افزار MATLAB که توسط ابزاری به نام HAMLAB ایجاد می­شود، دارد. پیشرفتهای اخیر شامل یکپارچگی ساختمان با سیستم های ساخت و ساز و کنترل کننده ها، انتقال کلی هوا، گرما

مطالعه کاربرد ایستگاه پمپ جریان آب برای پایش مصرف انرژی ساختمان و بهینه‌سازی کنترل

این مقاله دیدگاهی نو از پایش انرژی ساختمان و روش کنترل سرعت پمپ را ارائه می‌کند. به منظور نگه‌داری مقاومت سامانه در یک مقدار بهینه برای رسیدن به بهترین بازدهی پمپ و ذخیره قدرت پمپ، سرعت پمپ کنترل می‌شود. مقاومت سامانه را می‌توان از روی هد پمپ و نرخ جریان آب محاسبه شده به‌وس

بهترین روش‌ها برای ذخیره و جابه‌جایی روانکارها

مقدمه:پرسنل لُجستیک (انبار) هر روز انبارها را با روانکارهای جدید پر می‌کنند. قصد آن‌ها ایجاد اثر مثبت بر روی طول عمر و عملکرد محصولات است. با این حال، در بعضی مواقع به دلیل انبار کردن غیر اصولی، اغلب روانکارها با مواد آلاینده خارجی و رطوبت موجود در محیط آمیخته می‌شوند. درست ما

گلخانه ها (Greenhouse)

  برای تولید محصولات با کیفیت خوب در گلخانه­ها باید درجه حرارت داخل آنها به طرز صحیحی تنظیم شود. با توجه به اینکه اکثر پوشش­های گلخانه­ها استفاده از نایلون یا چادرهای برزنتی و مشابه آنها می­باشد؛ بیشترین بار سرمایشی گلخانه­ها ناشی از تشعشع خورشید است. به عنوان یک قاعدة تخ

روش‌های پایداری ساختمان

1- مقدمه نقش‌هایی که ساختمان‌ها در جوامع پیشرفته به عهده می‌گیرند، به گوناگونی و نامحدودی افرادی است که از این ساختمان‌ها استفاده می‌کنند. به رسمیت شناختن و بازشناسی تاثیر قابل‌توجه ساختمان‌ها بر شرایط آسایش انسان‌ها، بهره‌وری، بازده و اثرات زیست‌محیطی و میراث اجتماع

سامانه جذبی دو اثره موازی در تهویه خودرو با استفاده از انرژی اتلافی از طریق اگزوز

مقاله حاضر امکان‌سنجی استفاده از چرخه جذبی دو اثره موازی جهت سامانه سرمایشی اتوبوس با موتور دیزل OM-355 را با ظرفیت سرمایشی مورد نیاز 55 کیلووات جهت خنک‌کردن فضای کابین مورد بررسی قرار داده است. چرخه جذبی دو اثره موازی در توان‌های پایین‌تری نسبت به تک اثره می‌تواند سرما لاز

بنر
بنر

راهنمای جامع صنعت تهویه و تأسیسات کشور

راهنمای جامع صنعت تهویه تأسیسات کشور