Hvacmag

رادین گستر سینا نماینده رسوب زدای انگلستان

افزایش برد خودروهای برقی/ هیبریدی و کاهش گاز CO2 ازطریق کاربرد سامانه تهویه‌مطبوع جدید شرکت Delphi; فناوری نوآورانه مذکور با حفظ آسایش سرنشینان خودرو،/ منجر به کاهش مصرف انرژی می‌گردد.

 ماشین هیبریدی مصرف انرژی

DETROIT- شرکت Delphi Automotive (NYSE:DLPH)، سامانه تهویه‌مطبوع نوینی را طراحی نموده است که با افزایش قابل‌توجهی در بازده و کاهش چشم‌گیری در انتشار آلاینده‌های کربنی،/ آسایش و راحتی مسافرین خودرو را نیز تامین می‌نماید.
واحد تهویه‌مطبوع پمپ‌حرارتی (HPAC)  مذکور،/ با ادغام یک پمپ‌حرارتی مبردی و سامانه توزیع سیال سرمازا، آسایش حرارتی ساکنین خودرو را فراهم می‌سازد. به‌غیر از جذب گرمای هوای محیط، سامانه مذکور می‌تواند ازطریق بازیابی گرمای اتلافی دردسترس، از گرمایش مذکور برای گرمایش اتاقک خودرو استفاده کند. سامانه مذکور برای تمامی انواع خودروها نظیر خودروهای تجاری سنگین مناسب می‌باشد،/ اما به‌دلیل کاهش دشارژ باتری/ و درنتیجه افزایش طی مسیر خودروها، مزایای ویژه‌ای را برای خودروهای هیبریدی و الکتریکی دربر دارد.  
در حال حاضر اکثر خودروها از گرمای اتلافی اتاقک خودرو برای گرمایش سرنشینان خودروها استفاده می‌کنند. خودروهای برقی و هیبریدی عمدتاً برای گرمایش موردنیاز سرنشینان خودروها از المنت‌های برقی استفاده می‌کنند. المنت‌های مذکور منجر به تخلیه انرژی باتری خودرو،/ و درنتیجه سبب کاهش مسافت طی‌شده خودرو می‌شوند. سامانه HPAC مذکور ازطریق بازیابی گرمایی موتورهای الکتریکی، باتری‌ها، و اجزاء الکترونیکی تولید قدرت منجر به کمینه‌سازی تخلیه باتری‌ها می‌گردد. با توجه به قابلیت‌های تهویه‌مطبوعی سامانه مذکور، کاربرد واحد منفرد و کم‌حجم مذکور می‌تواند سبب سرمایش و گرمایش موثر اتاقک خودرو گردد.
در شرایط محیطی زیر °C0، خودروهایی با تولید گرمای احتراق پایین،/ نظیر خودروهای هیبریدی، از گرم‌کن‌هایی/ با فناوری ضریب دمایی مثبت (PTC)  برای تامین گرمای موردنیاز و رطوبت‌زدایی موثر اتاقک خودرو استفاده می‌کنند.  مدیر شرکت سامانه‌های حرارتی Delphi  ، جمیز برتراند  اظهار می‌دارد که " کاربرد سامانه یکپارچه HPAC مذکور در خودروهای برقی/ و هیبریدی می‌تواند سبب کاهش انرژی موردنیاز گرمایشی در شرایط بسیار سرد شود" و همچنین اظهار می‌دارد که " نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهند که کاهش انرژی تخلیه‌شده از مجموعه باتری‌ها می‌تواند سبب افزایش 10 درصدی طی مسافت رانندگی در دماهای محیطی متوسط/ و پایین گردد".
اجرای آزمایش‌های ارزیابی کارآیی سامانه خودرو هیبریدی شارژی مذکور،/ کاهش  gr/mile 8/3 از گاز CO2 را اثبات می‌کنند. همچنین به‌دلیل عدم‌کاربرد شلنگ‌های تهویه‌مطبوع (A/C)  در سامانه مذکور،/ نشت مبرد تا حدود 50 درصد کاهش مییابد.
بازده بالای سامانه مذکور امکان کاهش شدید حجم سامانه مذکور را فراهم ساخته است. همچنین سامانه مذکور برای طیف گسترده‌ای از مبردها مناسب میباشد،/ که در نتیجه انعطاف‌پذیری بالایی را در هزینه و دسترسی به مبردها فراهم می‌سازد. همچنین به‌دلیل قرارگیری کل مدار مبرد در داخل محفظه موتور خودرو، تاثیر محدودیت‌های ناشی از اشتعال‌پذیری مبردها در انتخاب مبردها بسیار کمتر است.
به‌علاوه با توجه به اینکه سامانه HPAC مذکور در مقایسه با سامانه‌های متداول کنونی تنها به نیمی از حجم مبرد نیاز دارد،/ حمل و نصب سامانه مذکور با مبرد کامل شارژ‌شده میسر می‌باشد.
برتراند می‌افزاید "پتانسیل شگرف سامانه مذکور،/ طرح نوینی را برای صنایع خودروسازی ارائه می‌کند که هیچ‌گاه میسر نگشته بود" و همچنین اظهار می‌دارد که " سنجش مزایای ناشی از کاهش CO2، افزایش طی مسیر رانندگی، آسایش حرارتی اتاقک خودرو و سادگی تولید سامانه مذکور،/ نشان‌گر قابیلت سامانه HPAC شرکت Delphi در تامین آسایش مسافرین و کاهش آلاینده‌ها/ و افزایش بازده است".

facebook- صفحه اجتماعی فیس بوک تهویه و تاسیسات           instagram صفحه اینستاگرام تهویه و تاسیسات          linkdin صفحه linkdin تهویه و تاسیسات          Telegram صفحه تلگرام تهویه و تاسیسات

بنر
بنر
بنر

مقاله های برتر به صورت کامل

جلوگيري از ضربه قوچ در خطوط لوله در حالت اضطراري قطع جريان به‌خاطر شيرهاي سريع عمل‌كننده

اين مقاله روشي را براي جلوگيري از ضربه قوچ به‌وجود آمده توسط شيركنترل در فرايند بسته شدن ارائه مي‌كند. براي اين منظور، شير به يك سامانه ترمز كه بر روي محور چرخش دريچه شير عمل مي‌كند، مجهز مي‌شود. سيلندر ترمز ديسك هيدروليكي عمل‌كننده ترمز به خطوط لوله در پايين دست متصل شده

فن‌آوری‌های انرژی پیشرفته برای کاهش گازهای گلخانه‌ای - بخش اول

40 راه‌حل اصلی برای کاهش آلاینده‌های کربنی نیروگاه‌های تولید برق(این مقاله که شرح جامعی است از تمامی منابع انرژی موجود در سطح زمین و تاثیرات آن بر گازهای گلخانه‌ای، از این شماره آغاز می‌شود و طی شماره‌های بعد ادامه خواهد یافت) 1- شرحی از اقتصاد پیشرفته انرژی (AEE)اقتصاد پیشر

مفاهيم انرژي، انتروپي و اگزرژي و نقش آنها در مهندسي گرما

نمودار شکل 4 تفاوت بین جریان اگزرژی و انرژی و بدان‌وسیله کارایی را به نمایش گذاشته است. برای سامانه‌های تبدیل 4، یک کوره سوخت، گرمکن الکتریکی، یک پمپ حرارتی الکتریکی و یک نیروگاه مختلط توان و گرما موجود است. در بالا می‌بینیم که تبدیل سوخت به گرما یک کوره سوخت معمول انجام می‌

روش‌های صرفه‌جویی انرژی در ساختمان

سيستم‌هاي تهويه و گرمايش ساختمان‌ها و سالن‌هاي بزرگ سهم بزرگي از مصرف انرژي در كشور را به خود اختصاص مي‌دهند. تأمين آب گرم مصرفي،گرمايش ساختمان‌هاي سالن‌هاي ورزشي و سوله‌هاي صنعتي از جمله اين موارد است. عوامل مختلفي بر آسايش انسان در محيط زندگي تأثيرگذار است. يكي از ا

مطالعه کاربرد ایستگاه پمپ جریان آب برای پایش مصرف انرژی ساختمان و بهینه‌سازی کنترل

این مقاله دیدگاهی نو از پایش انرژی ساختمان و روش کنترل سرعت پمپ را ارائه می‌کند. به منظور نگه‌داری مقاومت سامانه در یک مقدار بهینه برای رسیدن به بهترین بازدهی پمپ و ذخیره قدرت پمپ، سرعت پمپ کنترل می‌شود. مقاومت سامانه را می‌توان از روی هد پمپ و نرخ جریان آب محاسبه شده به‌وس

پمپ حرارتی منبع آبی برای کلاس‌های درس پیش‌ساخته

این مقاله سامانه‌های پمپ حرارتی منبع آبی در خانه‌های متحرک و کلاس‌های درس پیش‌ساخته را بررسی کرده و روش‌های بهبود طراحی را پیشنهاد می‌نماید. این تحقیق بر اساس مطالعه قبلی شامل آزمایش پمپ حرارتی زمین گرمایی سه تنی در یک کلاس درس پیش‌ساخته در ویلسون‌میلز در مدرسه ابتدایی

تئوري، كاربردها و تعيين اندازه شيرهاي هوا

یکی از شاخص‌ها و عوامل تعیین‌کننده توسعه و پیشرفت یک کشور، ارتقای دانش فنی کارشناسان و متخصصان آن است. اجرای پروژه‌های صنعتی و عمرانی علیر‌غم اینکه سرمایه‌گذاری مؤثر و موجهی در جهت بهره‌مندی کشور از ساز و کارهای تکنولوژیکی، امکان تبدیل منابع، ایجاد درآمد ناشی از ارزش ا

بنر
بنر
بنر
بنر

راهنمای جامع صنعت تهویه و تأسیسات کشور

راهنمای جامع صنعت تهویه تأسیسات کشور