Hvacmag

رادین گستر سینا نماینده رسوب زدای انگلستان

افزایش برد خودروهای برقی/ هیبریدی و کاهش گاز CO2 ازطریق کاربرد سامانه تهویه‌مطبوع جدید شرکت Delphi; فناوری نوآورانه مذکور با حفظ آسایش سرنشینان خودرو،/ منجر به کاهش مصرف انرژی می‌گردد.

 ماشین هیبریدی مصرف انرژی

DETROIT- شرکت Delphi Automotive (NYSE:DLPH)، سامانه تهویه‌مطبوع نوینی را طراحی نموده است که با افزایش قابل‌توجهی در بازده و کاهش چشم‌گیری در انتشار آلاینده‌های کربنی،/ آسایش و راحتی مسافرین خودرو را نیز تامین می‌نماید.
واحد تهویه‌مطبوع پمپ‌حرارتی (HPAC)  مذکور،/ با ادغام یک پمپ‌حرارتی مبردی و سامانه توزیع سیال سرمازا، آسایش حرارتی ساکنین خودرو را فراهم می‌سازد. به‌غیر از جذب گرمای هوای محیط، سامانه مذکور می‌تواند ازطریق بازیابی گرمای اتلافی دردسترس، از گرمایش مذکور برای گرمایش اتاقک خودرو استفاده کند. سامانه مذکور برای تمامی انواع خودروها نظیر خودروهای تجاری سنگین مناسب می‌باشد،/ اما به‌دلیل کاهش دشارژ باتری/ و درنتیجه افزایش طی مسیر خودروها، مزایای ویژه‌ای را برای خودروهای هیبریدی و الکتریکی دربر دارد.  
در حال حاضر اکثر خودروها از گرمای اتلافی اتاقک خودرو برای گرمایش سرنشینان خودروها استفاده می‌کنند. خودروهای برقی و هیبریدی عمدتاً برای گرمایش موردنیاز سرنشینان خودروها از المنت‌های برقی استفاده می‌کنند. المنت‌های مذکور منجر به تخلیه انرژی باتری خودرو،/ و درنتیجه سبب کاهش مسافت طی‌شده خودرو می‌شوند. سامانه HPAC مذکور ازطریق بازیابی گرمایی موتورهای الکتریکی، باتری‌ها، و اجزاء الکترونیکی تولید قدرت منجر به کمینه‌سازی تخلیه باتری‌ها می‌گردد. با توجه به قابلیت‌های تهویه‌مطبوعی سامانه مذکور، کاربرد واحد منفرد و کم‌حجم مذکور می‌تواند سبب سرمایش و گرمایش موثر اتاقک خودرو گردد.
در شرایط محیطی زیر °C0، خودروهایی با تولید گرمای احتراق پایین،/ نظیر خودروهای هیبریدی، از گرم‌کن‌هایی/ با فناوری ضریب دمایی مثبت (PTC)  برای تامین گرمای موردنیاز و رطوبت‌زدایی موثر اتاقک خودرو استفاده می‌کنند.  مدیر شرکت سامانه‌های حرارتی Delphi  ، جمیز برتراند  اظهار می‌دارد که " کاربرد سامانه یکپارچه HPAC مذکور در خودروهای برقی/ و هیبریدی می‌تواند سبب کاهش انرژی موردنیاز گرمایشی در شرایط بسیار سرد شود" و همچنین اظهار می‌دارد که " نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهند که کاهش انرژی تخلیه‌شده از مجموعه باتری‌ها می‌تواند سبب افزایش 10 درصدی طی مسافت رانندگی در دماهای محیطی متوسط/ و پایین گردد".
اجرای آزمایش‌های ارزیابی کارآیی سامانه خودرو هیبریدی شارژی مذکور،/ کاهش  gr/mile 8/3 از گاز CO2 را اثبات می‌کنند. همچنین به‌دلیل عدم‌کاربرد شلنگ‌های تهویه‌مطبوع (A/C)  در سامانه مذکور،/ نشت مبرد تا حدود 50 درصد کاهش مییابد.
بازده بالای سامانه مذکور امکان کاهش شدید حجم سامانه مذکور را فراهم ساخته است. همچنین سامانه مذکور برای طیف گسترده‌ای از مبردها مناسب میباشد،/ که در نتیجه انعطاف‌پذیری بالایی را در هزینه و دسترسی به مبردها فراهم می‌سازد. همچنین به‌دلیل قرارگیری کل مدار مبرد در داخل محفظه موتور خودرو، تاثیر محدودیت‌های ناشی از اشتعال‌پذیری مبردها در انتخاب مبردها بسیار کمتر است.
به‌علاوه با توجه به اینکه سامانه HPAC مذکور در مقایسه با سامانه‌های متداول کنونی تنها به نیمی از حجم مبرد نیاز دارد،/ حمل و نصب سامانه مذکور با مبرد کامل شارژ‌شده میسر می‌باشد.
برتراند می‌افزاید "پتانسیل شگرف سامانه مذکور،/ طرح نوینی را برای صنایع خودروسازی ارائه می‌کند که هیچ‌گاه میسر نگشته بود" و همچنین اظهار می‌دارد که " سنجش مزایای ناشی از کاهش CO2، افزایش طی مسیر رانندگی، آسایش حرارتی اتاقک خودرو و سادگی تولید سامانه مذکور،/ نشان‌گر قابیلت سامانه HPAC شرکت Delphi در تامین آسایش مسافرین و کاهش آلاینده‌ها/ و افزایش بازده است".

facebook- صفحه اجتماعی فیس بوک تهویه و تاسیسات           instagram صفحه اینستاگرام تهویه و تاسیسات          linkdin صفحه linkdin تهویه و تاسیسات          Telegram صفحه تلگرام تهویه و تاسیسات

بنر
بنر
بنر

مقاله های برتر به صورت کامل

طراحي نرم‌افزار SQCRA به منظور ارزيابي نيمه كمی‌ ريسك كار با مواد شيميايي در محیط کار

چكيده:منظور از ارزيابي ريسك مواد شيميايي، تشخيص و تعيين مقدار ريسک ناشي از كاربرد يک ماده شيميايي زيان‌آور ‌می‌باشد. در اين مطالعه با استفاده از مجموعه اطلاعاتي كه می‌توان از روش‌هايي چون بازديد مستقيم شرايط كار، بررسي ميزان‌ كاربرد مواد شيميايي در محيط كار، بررسي ميزان

انتخاب اندازه و نوع مناسب شير

اندازه‌گذاري مناسب شيرهاي جريان، دانشي با قواعد سرانگشتي فراوان است كه اندکی در آن توافق دارند. در اين مقاله سعي خواهیم نمود، روند معتبري براي اندازه‌گذاري يك شير به‌علاوه نحوه انتخاب نوع مناسب آن را ارائه دهیم. توجه داشته باشيد كه روابط اين مقاله بر اساس جريان آشفته مي‌ب

ارزیابی انرژی در استراتژیهای کنترل کننده بهینه برای سیستم های چیلر با VWV مرکزی

  ارزیابی انرژی در استراتژیهای کنترل کننده بهینه برای سیستم های چیلر با VWV مرکزی چکیده در بیشتر دوره های عملکردی و تحت شرایط مختلف، بار واقعی گرمادهی و توان تهویه و خنک کنندگی (HVAC) سیستم ها از میزان طراحی شده اصلی کمتر است. به منظور صرفه جویی در انرژی و بهینه سازی کنترل های

سامانه جذبی دو اثره موازی در تهویه خودرو با استفاده از انرژی اتلافی از طریق اگزوز

مقاله حاضر امکان‌سنجی استفاده از چرخه جذبی دو اثره موازی جهت سامانه سرمایشی اتوبوس با موتور دیزل OM-355 را با ظرفیت سرمایشی مورد نیاز 55 کیلووات جهت خنک‌کردن فضای کابین مورد بررسی قرار داده است. چرخه جذبی دو اثره موازی در توان‌های پایین‌تری نسبت به تک اثره می‌تواند سرما لاز

آشنایی با شیرهای صنعتی

مقدمه:انواع مختلفی از شیرها در صنعت HVAC موجود می‌باشند. هر شیر دارای مشخصه ویژه‌ای است که کاربرد آن را به منظور استفاده برای قطع و وصل، کنترل جریان، متعادل کردن، عبور جریان یکطرفه و غیره ممکن می‌سازد. از شیرها برای کاربردهای گوناگونی استفاده می‌شود. در ادامه توضیح مختصری از

بویلرهای ترکیبی

شرکت ماشین ­سازی اراک با گذشت بیش از 40 سال ازتولید دیگ بخار وساخت هزاران دستگاه انواع دیگ بخار وآبگرم واترتیوب، فایرتیوب و بویلرهای نیروگاهی و با کسب تجارب فراوان در این زمینه همواره سعی در ارتقاء محصولات خود داشته است. مقاله حاضر دستاورد یکی از این تجربیات می­باشد که در راس

مدیریت گرمایی بهبود یافته ساختمان با کمک شبیه سازی ترکیبی HVAC دینامیک

  مدیریت گرمایی بهبود یافته ساختمان با کمک شبیه سازی ترکیبی HVAC دینامیک چکیده تنها به تازگی بوده است که شبیه سازی ساختمان به عنوان یک سود ممکن در مدیریت ساختمان شناخته شده است اما در اغلب موارد نسبت به مدیریت گرمایی اهمال شده است. دلیل آن هم ماهیت پیچیده مشکلات مرتبط با شنا

بنر
بنر
بنر

راهنمای جامع صنعت تهویه و تأسیسات کشور

راهنمای جامع صنعت تهویه تأسیسات کشور