Hvacmag

رادین گستر سینا نماینده رسوب زدای انگلستان

مهندسی باد- گذشته، حال و آینده (بخش اول)

Wind-Engineeringچکیده:
این مقاله در ابتدا به بررسی تاریخچه مهندسی بادی در پنج دوره زمانی اختیاری می‌پردازد‌- دوره سنتی (تا سال 1750)، دوره تجربی (1900- 1750)، دوره استقرار (1960- 1900)، دوره رشد (1980- 1960) و دوره نوین (1980 تا کنون) و همچنین در این مقاله به بررسی توسعه این شاخه علمی بر حسب فضاهای اجتماعی- اقتصادی و فکری هر دوره می‌پردازیم و به این طریق با شرحی از وضعیت جاری این شاخه علمی و چشم‌انداز پیشرفت‌های ممکن آتی، مجدداً تغییرات محتمل فکری و اجتماعی- اقتصادی چند دهه آتی را بررسی می‌کنیم.
کلمات کلیدی: مهندسی باد، تاریخچه، بارهای بادی، تونل‌های بادی، CFD، پیشرفت‌های آتی.
مقدمه:
این مقاله که به درخواست برگزارکنندگان چهارمین کنفرانس اروپایی و آفریقایی مهندسی بادی نوشته شده است، در ابتدا به بررسی تاریخچه مهندسی بادی می‌پردازد و تلاش دارد تا قبل از هر گونه تلاشی برای بررسی دورنمای مباحت چند دهه آتی، چکیده‌ای از وضعیت کنونی رشته مذکور را ارایه دهد. در حال حاضر نوشتن تاریخچه و فهرستی از حقایق و کاربردهای مهندسی بادی برای شرایط مختلف نسبتاً ساده است و این رویکرد، قبلاً نیز توسط نویسندگان مختلفی به انجام رسیده است؛ برای مثال، این مراجع را مشاهده فرمایید: اینسلی و همکاران (1997)، کوک (1985)، داونپورت (1999)، سوری (1999)، مرونی (1999)، موراکامی و موچیدا (1999) . در واقع بخش‌های مختلف این مقاله با توجه به کارهای این نویسندگان نوشته شده است و با توجه به این‌که تمامی پیشرفت‌های مهندسی بادی، در فضاهای علمی و سیاسی- اجتماعی معینی به وجود آمده‌اند، بررسی صحیح این مبحث، بدون در نظر گرفتن چنین فضاهایی ناممکن است. مخصوصاً با توجه به هدایت و راه‌اندازی اجتناب‌ناپذیر پیشرفت‌های آتی توسط شرایط علمی و اجتماعی غالب دوره‌ها و مناطق مختلف، برای ترسیم دورنمای درستی از مهندسی بادی آتی لازم است تا تلاش‌هایی برای پیش‌بینی فضاها و شرایط وقوع پیشرفت‌های آتی انجام گیرد.

برای دریافت متن کامل مقاله فوق با دفتر نشریه تماس حاصل فرمایید.

facebook- صفحه اجتماعی فیس بوک تهویه و تاسیسات           instagram صفحه اینستاگرام تهویه و تاسیسات          linkdin صفحه linkdin تهویه و تاسیسات          Telegram صفحه تلگرام تهویه و تاسیسات

بنر
بنر
بنر

مقاله های برتر به صورت کامل

روش‌های پایداری ساختمان

1- مقدمه نقش‌هایی که ساختمان‌ها در جوامع پیشرفته به عهده می‌گیرند، به گوناگونی و نامحدودی افرادی است که از این ساختمان‌ها استفاده می‌کنند. به رسمیت شناختن و بازشناسی تاثیر قابل‌توجه ساختمان‌ها بر شرایط آسایش انسان‌ها، بهره‌وری، بازده و اثرات زیست‌محیطی و میراث اجتماع

گلخانه ها (Greenhouse)

  برای تولید محصولات با کیفیت خوب در گلخانه­ها باید درجه حرارت داخل آنها به طرز صحیحی تنظیم شود. با توجه به اینکه اکثر پوشش­های گلخانه­ها استفاده از نایلون یا چادرهای برزنتی و مشابه آنها می­باشد؛ بیشترین بار سرمایشی گلخانه­ها ناشی از تشعشع خورشید است. به عنوان یک قاعدة تخ

مفاهيم انرژي، انتروپي و اگزرژي و نقش آنها در مهندسي گرما

نمودار شکل 4 تفاوت بین جریان اگزرژی و انرژی و بدان‌وسیله کارایی را به نمایش گذاشته است. برای سامانه‌های تبدیل 4، یک کوره سوخت، گرمکن الکتریکی، یک پمپ حرارتی الکتریکی و یک نیروگاه مختلط توان و گرما موجود است. در بالا می‌بینیم که تبدیل سوخت به گرما یک کوره سوخت معمول انجام می‌

فن‌آوری‌های انرژی پیشرفته برای کاهش گازهای گلخانه‌ای - بخش اول

40 راه‌حل اصلی برای کاهش آلاینده‌های کربنی نیروگاه‌های تولید برق(این مقاله که شرح جامعی است از تمامی منابع انرژی موجود در سطح زمین و تاثیرات آن بر گازهای گلخانه‌ای، از این شماره آغاز می‌شود و طی شماره‌های بعد ادامه خواهد یافت) 1- شرحی از اقتصاد پیشرفته انرژی (AEE)اقتصاد پیشر

محاسبه و انتخاب سیستم های سردخانه با نرم افزار Refrig Box

برای طراحی سردخانه­هایی که بتوانند مواد غذایی و میوه­جات را در درجات حرارت مورد نظر نگهداری نمایند و به منظور انتخاب دستگاهها و وسایل سیستم­های سردکننده قبل از هر چیز باید بار برودتی ساختمان سردخانه و مواد داخلی آن محاسبه گردد. برای این منظور می­توان از نرم­افزار REFRIG BOX LOAD از

مدیریت گرمایی بهبود یافته ساختمان با کمک شبیه سازی ترکیبی HVAC دینامیک

  مدیریت گرمایی بهبود یافته ساختمان با کمک شبیه سازی ترکیبی HVAC دینامیک چکیده تنها به تازگی بوده است که شبیه سازی ساختمان به عنوان یک سود ممکن در مدیریت ساختمان شناخته شده است اما در اغلب موارد نسبت به مدیریت گرمایی اهمال شده است. دلیل آن هم ماهیت پیچیده مشکلات مرتبط با شنا

سامانه جذبی دو اثره موازی در تهویه خودرو با استفاده از انرژی اتلافی از طریق اگزوز

مقاله حاضر امکان‌سنجی استفاده از چرخه جذبی دو اثره موازی جهت سامانه سرمایشی اتوبوس با موتور دیزل OM-355 را با ظرفیت سرمایشی مورد نیاز 55 کیلووات جهت خنک‌کردن فضای کابین مورد بررسی قرار داده است. چرخه جذبی دو اثره موازی در توان‌های پایین‌تری نسبت به تک اثره می‌تواند سرما لاز

بنر
بنر
بنر

راهنمای جامع صنعت تهویه و تأسیسات کشور

راهنمای جامع صنعت تهویه تأسیسات کشور