در گفت‌و‌گو با مدیرعامل شرکت دکت:

صنعتگران قدیمی، کتابی از تجربه‌ها هستند

بدون تردید حس مسئولیت و علاقه به تولید کالاهای مورد نیاز جامعه، جهت پیشرفت صنعت کشور، سبب شده تا صنعتگران قدیمی  از دیرباز در این راه قدم گذاشته و برای رفع  نیاز جامعه صنعتی  ایران  تلاش  کنند. شرکت دکت، همپای دیگر شرکت‌های با سابقه ایرانی بیش  از ۵۰ سال است که در عرصه تولید  انواع  دریچه‌های هوا و دمپرهای کنترل فشار هوا فعالیت می‌کند. حال و هوای پایان سال و فرا رسیدن نوروز باستان، بهانه خوبی بود تا با «ابوالمحسن جنتی»، مدیر عامل «شرکت دکت» یکی از قدیمی‌های صنعت تهویه و تاسیسات گفت‌و‌گویی داشته باشیم.

تجربه‌ای که از نوجوانی آغاز شد

۵۰ سال سابقه کاری را باید نتیجه تلاش  و فعالیت  مستمر کسی دانست که عاشقانه پا در صنعت تاسیسات گذاشته و تمام تلاش خود را  برای  تولید کالای  با  کیفیت گذاشته است. ابوالمحسن جنتی با ۷۸ سال سن، هنوز به سبب علاقه  به صنعت در این راه  فعالیت می‌کند. او می‌گوید: «‌از دوران نوجوانی به جهت این که پدر صنعتگر بود، من نیز به این کار علاقه‌مند شدم  و در کنار پدر بودم تا از  تجارب او  استفاده کنم و کار را بیاموزم. چرا که بر این باور بودم که در زندگی هیچ چیز بهتر از کار کردن و کسب  روزی حلال نیست. به همین  جهت از  همان ابتدا فعالیتم را در حوزه کانال‌کشی انتقال هوا شروع کردم. بسیاری از کانال‌های تهویه مطبوع ساختمان‌های قدیمی تهران از  جمله ساختمان  مرکزی  بانک ملی، حسینیه  ارشاد و  بسیاری از مساجد، بانک‌ها و سینماهای تهران را اجرا کردیم. حتی در مواقع بسیاری برای اجرای کانال‌های انتقال هوا و تهویه مطبوع به شهرستان‌های دیگر می‌رفتیم. از آن‌جایی‌که در این حوزه شغلی باید سفرهای زیادی می‌رفتم و سامان درستی نداشت، به ساخت دریچه‌های انتقال هوا روی آوردم که مرتبط با همین حوزه شغلی بود. در واقع بعد از حاج احمد شاهرخی که تولید‌کننده دمپر و دریچه‌های هوا بود، من وارد این کار شدم و دو سال  با حاج احمد فعالیت کردم. ضمن این‌که احساس  نیاز مٌبرم  به تولید این دسته از محصولات، خودکفایی و عدم وابستگی به تولیدات کشورهای دیگر دلیل تاسیس  این کارخانه شد. به همین جهت  برای آن‌ که بتوانم دانش فنی روز دنیا را کسب کنم با شرکت‌های اروپایی و  غربی در ارتباط  بودم و برای الگوبرداری از طراحی‌های نوین  این  صنعت  به کشورهای زیادی سفر می‌کردم».

هدفی که محقق شد

به گفته مدیران شرکت دکت، کیفیت سر لوحه تولیدات این شرکت کهنه کار است و همین عامل سبب موفقیت شرکت در این حوزه شده. مدیرعامل دکت می‌گوید: «سال ۱۳۴۲ شرکت دکت در راه ارایه بهترین و کامل‌ترین مجموعه تولیدات تاسیس شد و در جهت ارتقای کیفی محصولات و رضایت مشتریان گام برداشت. از این رو مجموعه دکت فعالیت خود را در زمینه تولید انواع دریچه‌های هوا و دمپرهای کنترل فشار هوا آغاز کرد.

بدون  اغراق  امروزه  تولیدات  ما ازهمه محصولات مشابه در بازار باکیفیت‌تر و مدرن‌تر است. چرا که از همان ابتدا دقت و سخت‌گیری در کارمان زیاد بود  و  اگر  یکی از دریچه‌ها و دمپرها مشکل کوچکی داشت، نمی‌گذاشتم آن  کالا از کارخانه خارج شود. همین کیفیت و طراحی‌های مدرن سبب شده تا دیگر  تولیدکنندگان  نیز از ایده‌های ما الگوبرداری کنند. این موضوع نشان از آن دارد که ما جایگاه خود را در بازار ایران به‌دست آورده‌ایم. چرا که تولیدات ما زیربنای صنعتی دارد».

بی‌شک موفقیت‌های کسب شده  هر مجموعه‌ای را باید مرهون تلاش مستمر نیروی انسانی متخصص و کارآمد دانست.به گفته مدیرعامل شرکت دکت، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت آموزش نیروی انسانی شاغل در مجموعه است که در مراکز مختلف علمی و تحقیقاتی با هدف ارتقای سطح علمی  و  فنی  همکاران  برگزار می‌شود. ضمن این‌ که  یکی از فعالیت‌های دکت،  ارایه  مشاوره  در  راستای  نیاز  مخاطب  است  تا  با هوارسانی صحیح و نحوه کانال‌کشی به بالاترین راندمان، بر اساس  رعایت استانداردهای معتبر جهانی دسترسی پیدا کنند. جنتی در همین زمینه می‌گوید: بخش کنترل کیفیت دکت با استفاده از تجهیزات مورد نیاز و بر اساس استانداردهای  روز دنیا مراحل مختلف پروسه تولید را از بدو ورود  مواد اولیه تا خروج  تولیدات از کارخانه از لحاظ کیفی  کنترل می‌کند و آن‌  چه که در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد، گواهی است بر این مدعا».

گذری کوتاه بر فعالیت دکت

تولید بیش از ۶۰  نوع دریچه هوا  و دمپرهای کنترل‌کننده هوا، نشان  از تجربه نزدیک به نیم قرن شرکت دکت است. مدیر عامل این شرکت با  بیان  این‌ موضوع  گفت: «‌امروزه دکت توانسته است با تلاش تیمی مجرب و اهل فن، در ساخت بسیاری از بزرگ‌ترین پروژه‌های مسکونی، اداری، صنعتی و استراتژیک همکاری کرده و بدین‌ ترتیب ضمن دستیابی به تجربیات روزافزون، توانست دانش فنی،دقت و تعهد کاری خود را به اثبات برساند. ضمن این‌که این شرکت تنها دارنده استاندارد بین‌المللی کیفیت کالا  از  مؤسسه  رینگفیلد انگلستان، تضمین مدیریت کیفیت (ISO 9001:2000) و استاندارد اروپا (CE) در ایران  است. یکی از فعالیت‌های این شرکت،   پژوهش  و  تحقیقات کاربردی در زمینه بهبود وضعیت تولید دریچه‌های تنظیم هوا و اجرای انواع  باکس‌های پلانیوم  و  دریچه‌های  خطی  مطابق با استانداردهای  بین‌المللی است.  طراحی و محاسبات،  عیب‌یابی  سامانه‌های  هوارسانی  در  زمینه کانال‌های ارتباطی، دستگاه‌های هوارسان با فضاها و کاربردهای متفاوت و ارایه طرح‌های توجیهی فنی و اقتصادی، همراه با مشاوره پیش از تولید و اجرا در جهت استفاده از دریچه‌ها و دمپرها متناسب با نیاز تأسیسات و فضاهای موجود، از فعالیت‌هایی است که در شرکت دکت انجام می‌گیرد».

جنس بازاری تولید نمی‌کنیم

اجرای  نوآوری‌ها  و ایده‌های جدید یکی  از علل پیشرفت  هر صنعتگر است. شرکت دکت به پشتوانه توانایی‌های خود و تنوع در تولید انواع  دریچه‌های هوا  و دمپرهای کنترل‌کننده هوا، پیشتاز در ارایه بهترین خدمات ممکن به جامعه مهندسی کشور و پروژه‌های در دست اجرا است. ابولمحسن جنتی در  این  زمینه  می‌گوید: «‌دکت امروز تولیدکننده انواع دریچه‌های رفت و  برگشت است، ضمن این‌که بیش از  ۱۵  سال  پیش  برای  اولین بار  در ایران، انواع  دریچه‌های هوای خطی را  طراحی و  تولید  کرد. دریچه‌های که مورد تأیید استانداردهای جهانی است. از آن‌جایی‌که دریچه در نمای کار استفاده می‌شود و  ظاهر  آن  اهمیت  دارد،  دریچه‌های خطی بسیار  شکیل‌تر  از دریچه‌های معمولی هستند. دریچه‌های گرد یکی دیگر از تولیدات دکت است که هنوز هیچ یک از تولیدکنندگان ایرانی نتوانسته‌اند این نوع دریچه را طراحی و تولید کنند. البته این موضوع برای من اگر چه افتخار است ولی از یک جهت درد دارد،چرا  که ابزار این کار شاید در دسترس بسیاری از تولیدکنندگان است ولی دانش فنی آن را ندارند  و  نمی‌توانند  همچون محصولات  ما  تمیز و  با استانداردهای  خاص تولید  کنند. در بیشتر این دریچه‌ها قابلیت نصب دمپر وجود دارد. اما تولید انواع دمپرها از جمله دمپرهای آتش، کنترل، گرد، آتش گرد، متعادل‌کننده و دمپر آتش(گچی) ازدیگر محصولاتی است که با مزایای خاص خود در کارخانه دکت تولید می‌شود. نکته قابل توجه در دمپر آتش این است  که، این  دمپرها مانع عبور  آتش  و  حرارت در  کانال است، به همین جهت برای تولید آن‌ها  از ورق‌های ضخیم‌تری استفاده  می‌شود و  ما برای نخستین  بار در این دمپرها از فیوز استفاده کردیم تا  اگر حریقی اتفاق بیفتد، دمپرها بسته شود و به جاهای دیگر سرایت نکند. از دیگر تولیدات شرکت دکت می‌توان به صفحه دسترسی به فن‌کویل،  در بازدید شیر  فلکه، لوور باران‌گیر، لوور ماسه گیر،  در شوت  زباله و  صداگیر اشاره کرد. به هرحال هر کسی که به دنبال دریچه  شکیل و با کیفیت است، تولیدات دکت را انتخاب می کند؛ چراکه جنس بازاری تولید نمی‌کنیم».

با علاقه از امواج طوفانی دریا گذر می‌کنیم

هر  تولیدکننده  و صنعتگری  که در عرصه‌های  مختلف فعالیت دارد، با مشکلات زیادی  دست و پنچه نرم می‌کند. مدیر عامل دکت می‌گوید:  «‌قوانین  سختگیرانه‌ای  که ارگان‌های مختلف مقرر کرده‌اند، دست و پای ما را بسته است. امروزه در این شرایط سخت تنها علاقه به این صنعت و تعهدی که به پرسنل این کارخانه دارم، سبب  شده از پا نیفتم. تمام تلاشم را می‌کنم تا زمانی که در این کارخانه فعالیت دارم، آن را روی پا نگه دارم تا با  کارآفرینی، گره‌ای  از  مشکلات مردم کشورم را باز کنم. چرا که بر این باوریم ما نیز جزیی از این مردم هستیم و در کنار آن‌ها فعالیت می‌کنیم.

ما تولیدکنندگان همچون کسی  هستیم  که  در دریا در حال غرق شدن است و برای زنده ماندن، باید از امواج طوفانی دریا گذر کنیم. یکی از مشکلاتی که ما با آن روبه‌رو هستیم، قیمت‌گذاری‌هایی است که برای ما می‌کنند.با توجه به این‌که بسیاری از اجناس و مواد اولیه‌ای که تهیه می‌کنیم، چندین بار در طول سال قیمتشان تغییر می‌کند، باید با همان قیمت تعیین شده اول سال تا پایان سال کنیم. من هیچ‌گاه در این صنعت دنبال پول و سودآوری نبوده‌ام، مگر نه هیچ‌گاه نمی‌توانستم در این صنعت دوام بیاورم. امروزه با ۷۸ سال سن و بیش از ۵۰ سال سابقه کاری در این حوزه، خود را همچون کتابی می‌دانم که پر از تجربیات و ایده‌های نو است.

به سوی آینده‌ای روشن

ابوالمحسن جنتی، مدیرعامل  شرکت دکت، از قدیمی‌های صنعت  تاسیسات،  در بخشی از این گفت‌وگو بیان کرد: «‌ماه  اسفند، ماه ارزیابی کارهایی است که در یک سال انجام داده‌ایم.ما نیز به عنوان یک تولیدکننده،تمام تلاش خود را برای تولید با کیفیت همچون گذشته انجام داده‌ایم. امروزه احساس می‌کنم، توانسته‌ایم تا حد زیادی به اهداف خود در سال ۹۳ برسیم و منتظر آینده‌ای روشن برای کشور و صنعت خودمان باشیم.شرکت دکت برای سال ۹۴ برنامه‌های زیادی را در نظر دارد که با تلاش مستمر پرسنل تحقق پیدا خواهد کرد».

جنتی که  امروز  کوله باری  از تجربه را در اختیار  دارد، می‌گوید:  «‌برای این که امروز خود را در کار موفق ببینم،  همیشه در کار  و زندگی دقیق، قانع و  برنامه‌ریزی صحیح داشته‌ام.من موفقیت را در تولید کالای با کیفیت می‌دانم، نه در جمع‌آوری مال و سودآوری بیشتر». وی در پایان یادآور شد: « سنت‌های زیبای عید در خانواده من، جایگاه ‌ویژه‌ای دارد و ما نیز به این سنت‌ها پایبندیم و هر ساله این جشن باستانی را گرامی می‌داریم».

 

در گفت‌و‌گو با مدیرعامل شرکت دکت:

صنعتگران قدیمی، کتابی از تجربه‌ها هستند

بدون تردید س مسئولیت و علاقه به تولیدکالاهای مورد نیازجامعه،جهت پیشرفت صنعت کشور،سبب شده تا صنعتگران قدیمی  از دیرباز در این راه قدم گذاشته وبرای رفع  نیاز جامعه صنعتی  ایران تلاش کنند.شرکت دکت، همپای دیگر شرکت‌های با سابقه ایرانی بیش  از ۵۰ سال است  که  در  عرصه  تولید  انواع  دریچه‌های  هوا و دمپرهای  کنترل فشار هوا فعالیت می‌کند.حال وهوای پایان سال و فرارسیدن نوروز باستان، بهانه  خوبی بود  تا  با  «ابوالمحسن جنتی»، مدیرعامل «شرکت دکت»یکی از قدیمی‌های صنعت تهویه وتاسیسات گفت‌و‌گویی داشته باشیم.

تجربه‌ای که از نوجوانی آغاز شد

۵۰ سال سابقه کاری را باید نتیجه تلاش  و فعالیت  مستمر  کسی  دانست  که عاشقانه  پا  در  صنعت تاسیسات گذاشته و تمام تلاش خود را  برای  تولید کالای  با کیفیت گذاشته است.ابوالمحسن جنتی با ۷۸ سال سن،هنوز به سبب علاقه به صنعت در این راه  فعالیت می‌کند.او می‌گوید:«‌ازدوران نوجوانی به جهت این که پدر  صنعتگر بود، من  نیز به این کار علاقه‌مند شدم  و در کنار  پدر بودم تا از  تجارب او  استفاده کنم و کارا بیاموزم. چرا که بر این باور بودم که در زندگی هیچ چیز بهتراز کارکردن و کسب روزی حلال نیست به همین جهت از همان ابتدا فعالیتم  را درحوزه کانال‌کشی انتقال هوا شروع کردم.بسیاری از  کانال‌های  تهویه  مطبوع ساختمان‌های  قدیمی تهران   از  جمله   ساختمان   مرکزی    بانک   ملی، حسینیه   ارشاد  و  بسیاری  از  مساجد،  بانک‌ها و سینماهای تهران را اجرا کردیم.حتی درمواقع بسیاری برای اجرای کانال‌های انتقال هوا و تهویه مطبوع به شهرستان‌های دیگر می‌رفتیم. از  آن‌جایی‌که در این حوزه شغلی باید سفرهای  زیادی می‌رفتم و  سامان درستی نداشت، به  ساخت  دریچه‌های  انتقال هوا روی آوردم  که مرتبط  با همین حوزه شغلی بود. در واقع بعد ازحاج احمد شاهرخی که تولید‌کننده دمپر  و  دریچه‌های هوا  بود، من وارد این کار شدم و دو سال  با  حاج  احمد  فعالیت کردم.  ضمن این‌ که احساس نیازمٌبرم به تولید این دسته از محصولات، خودکفایی  و  عدم وابستگی به  تولیدات کشورهای دیگر  دلیل  تاسیس  این  کارخانه  شد. به  همین جهت برای آن‌ که بتوانم دانش فنی روزدنیا راکسب کنم با شرکت‌های اروپایی و غربی در ارتباط  بودم و برای الگوبرداری از طراحی‌های نوین این صنعت  به کشورهای زیادی سفر می‌کردم».

هدفی که محقق شد

به  گفته  مدیران  شرکت  دکت،  کیفیت سر  لوحه تولیدات این شرکت  کهنه کار است و  همین عامل سبب موفقیت شرکت در این حوزه شده.مدیرعامل دکت می‌گوید: «سال ۱۳۴۲ شرکت دکت در راه ارایه بهترین وکامل‌ترین مجموعه تولیدات تاسیس شدو درجهت ارتقای کیفی محصولات و رضایت مشتریان گام برداشت. از این رو مجموعه دکت فعالیت خود   را در  زمینه تولید انواع دریچه‌های هوا و دمپرهای کنترل فشار هوا آغاز کرد.

بدون  اغراق  امروزه  تولیدات  ما ازهمه محصولات مشابه در بازار باکیفیت‌تر و مدرن‌تر است.چرا که از همان ابتدا دقت و سخت‌گیری در کارمان زیاد  بود   و  اگر  یکی از  دریچه‌ها و  دمپرها  مشکل کوچکی داشت، نمی‌گذاشتم آن  کالا از کارخانه خارج  شود. همین  کیفیت و  طراحی‌های  مدرن سبب شده  تا دیگر  تولیدکنندگان  نیز از  ایده‌های  ما الگوبرداری کنند.این موضوع نشان از آن دارد که ماجایگاه خود را در بازار ایران به‌دست آورده‌ایم.چرا که تولیدات ما زیربنای صنعتی دارد».

بی‌شک موفقیت‌های کسب شده  هر مجموعه‌ای را بایدمرهون تلاش مستمرنیروی انسانی متخصص و کارآمد دانست به گفته مدیرعامل شرکت دکت،یکی  از مهم‌ترین برنامه‌های این  شرکت  آموزش  نیروی انسانی شاغل در مجموعه است که درمراکز مختلف علمی و  تحقیقاتی با هدف  ارتقای  سطح  علمی و  فنی همکاران  برگزار می‌شود. ضمن این‌ که  یکی از فعالیت‌های دکت،  ارایه   مشاوره  در  راستای  نیاز  مخاطب   است  تا  با هوارسانی  صحیح   و  نحوه کانال‌کشی به  بالاترین  راندمان، بر اساس   رعایت استانداردهای  معتبر  جهانی  دسترسی  پیدا کنند. جنتی در همین زمینه می‌گوید:بخش کنترل کیفیت دکت با استفاده  از تجهیزات  مورد نیاز و بر اساس استانداردهای  روز دنیا مراحل مختلف پروسه تولید  را  از  بدو  ورود  مواد  اولیه  تا خروج  تولیدات  از کارخانه از لحاظ کیفی  کنترل می‌کند و آن‌چه که در اختیار  مشتریان قرار می‌گیرد، گواهی  است  بر این مدعا».

گذری کوتاه بر فعالیت دکت

تولید  بیش  از  ۶۰  نوع  دریچه  هوا  و  دمپرهای کنترل‌کننده هوا،نشان  از تجربه نزدیک به نیم قرن شرکت دکت است. مدیر عامل این شرکت  با  بیان  این‌ موضوع  گفت: «‌امروزه  دکت توانسته است با تلاش تیمی مجرب و اهل فن،در ساخت بسیاری از بزرگ‌ترین  پروژه‌های  مسکونی،  اداری،  صنعتی  و استراتژیک  همکاری  کرده  و  بدین‌  ترتیب  ضمن  دستیابی   به تجربیات  روزافزون،  توانست  دانش فنی،دقت و تعهدکاری خودرا به اثبات برساند.ضمن این‌ که  این شرکت تنها دارنده استاندارد بین‌المللی کیفیت کالا از مؤسسه  رینگفیلد انگلستان، تضمین مدیریت کیفیت (ISO 9001:2000) و استاندارد اروپا (CE) در ایران است.یکی از فعالیت‌های این شرکت،   پژوهش   و  تحقیقات   کاربردی  در  زمینه  بهبود وضعیت تولید دریچه‌های تنظیم هوا و اجرای انواع  باکس‌های پلانیوم  و  دریچه‌های  خطی  مطابق با استانداردهای  بین‌المللی است.طراحی ومحاسبات،  عیب‌یابی سامانه‌های  هوارسانی درزمینه کانال‌های ارتباطی،دستگاه‌های هوارسان با فضاها وکاربردهای متفاوت و ارایه طرح‌های  توجیهی فنی و اقتصادی، همراه  با  مشاوره  پیش  از  تولید و اجرا در جهت استفاده  از  دریچه‌ها  و  دمپرها  متناسب  با  نیاز تأسیسات و فضاهای موجود، از فعالیت‌هایی است که در شرکت دکت انجام می‌گیرد».

جنس بازاری تولید نمی‌کنیم

اجرای   نوآوری‌ها   و  ایده‌های  جدید یکی  از علل پیشرفت هرصنعتگر است. شرکت دکت به پشتوانه توانایی‌های خود و تنوع در تولید انواع  دریچه‌های هوا  و دمپرهای کنترل‌کننده  هوا،  پیشتاز در  ارایه بهترین خدمات ممکن به جامعه مهندسی کشور و پروژه‌های در دست اجرا است. ابولمحسن جنتی در  این  زمینه  می‌گوید:  «‌دکت امروز تولیدکننده انواع دریچه‌های رفت و برگشت است،ضمن این‌که بیش  از  ۱۵  سال  پیش  برای  اولین بار  در  ایران، انواع  دریچه‌های  هوای  خطی را   طراحی و   تولید  کرد. دریچه‌های که موردتأییداستانداردهای جهانی است. از آن‌جایی‌که دریچه در نمای کار استفاده می‌شود و  ظاهر   آن  اهمیت  دارد،  دریچه‌های  خطی بسیار  شکیل‌تر  از دریچه‌های معمولی هستند. دریچه‌های گرد  یکی دیگر از تولیدات دکت است که هنوز هیچ یک  از  تولیدکنندگان ایرانی  نتوانسته‌اند  این نوع دریچه را طراحی  و تولید کنند. البته  این  موضوع  برای من اگر چه افتخار است ولی از یک جهت درد دارد،چرا که ابزار این کار شاید دردسترس بسیاری از تولیدکنندگان است  ولی دانش فنی آن را ندارند  و  نمی‌توانند   همچون  محصولات   ما   تمیز  و   با استانداردهای  خاص   تولید  کنند.  در بیشتر  این دریچه‌ها قابلیت نصب دمپر وجود دارد. اما   تولید انواع دمپرها از  جمله  دمپرهای آتش، کنترل، گرد، آتش گرد، متعادل‌کننده و دمپر آتش(گچی) ازدیگر محصولاتی است که با مزایای خاص خود درکارخانه دکت تولید می‌شود. نکته قابل توجه در دمپر آتش این است  که، این دمپرها مانع عبور آتش و حرارت در  کانال است، به همین جهت برای تولید آن‌ها  از ورق‌های  ضخیم‌تری  استفاده  می‌شود  و  ما  برای نخستین  بار در این دمپرها از فیوز استفاده  کردیم  تا  اگر حریقی اتفاق بیفتد، دمپرها بسته شود و  به جاهای  دیگر سرایت نکند.  از دیگر تولیدات شرکت دکت می‌توان به  صفحه  دسترسی به فن‌کویل،  در بازدید شیر  فلکه، لوور باران‌گیر، لوور ماسه گیر،  در شوت  زباله و  صداگیر اشاره کرد. به هرحال هرکسی که  به  دنبال  دریچه   شکیل   و با  کیفیت  است، تولیدات دکت را انتخاب می کند؛چراکه جنس بازاری تولید نمی‌کنیم».

با علاقه از امواج طوفانی دریا گذر می‌کنیم

هر  تولیدکننده و صنعتگری که درعرصه‌های مختلف فعالیت دارد، با مشکلات زیادی  دست  و پنچه نرم می‌کند.   مدیر  عامل   دکت    می‌گوید:  «‌ قوانین سختگیرانه‌ای  که ارگان‌های مختلف  مقرر کرده‌اند، دست و پای ما را بسته است. امروزه در این شرایط سخت  تنها  علاقه  به این  صنعت و تعهدی که به پرسنل  این کارخانه دارم، سبب  شده  از  پا  نیفتم. تمام  تلاشم  را  می‌کنم  تا زمانی که در این کارخانه فعالیت دارم، آن را روی پا نگه دارم تا با  کارآفرینی، گره‌ای  از  مشکلات مردم کشورم  را باز کنم.  چرا که بر این باوریم ما نیز جزیی از این مردم هستیم و در کنار آن‌ها فعالیت می‌کنیم.

ما تولیدکنندگان همچون کسی هستیم  که در دریا  در حال غرق شدن است و برای زنده ماندن، باید از امواج طوفانی دریا گذر کنیم.یکی از مشکلاتی که ما  با آن روبه‌رو هستیم،قیمت‌گذاری‌هایی است که برای ما می‌کنند.با توجه به این‌ که بسیاری از  اجناس  و مواد اولیه‌ای که تهیه می‌کنیم،  چندین بار  در طول سال قیمتشان تغییر می‌کند، باید  با  همان قیمت تعیین شده اول سال تاپایان سال کنیم.من هیچ‌گاه دراین صنعت دنبال پول و سودآوری نبوده‌ام، مگرنه  هیچ‌گاه نمی‌توانستم  در این  صنعت  دوام  بیاورم. امروزه با ۷۸ سال سن وبیش از ۵۰ سال سابقه کاری در این حوزه،خود را همچون کتابی می‌دانم که پر از تجربیات و ایده‌های نو است.

به سوی آینده‌ای روشن

ابوالمحسن  جنتی،  مدیر عامل  شرکت   دکت،  از قدیمی‌های  صنعت  تاسیسات،  در  بخشی از  این گفت‌وگو بیان کرد: «‌ماه  اسفند،ماه ارزیابی کارهایی است که در یک سال انجام داده‌ایم.ما نیز به عنوان یک  تولیدکننده،  تمام  تلاش خود را برای تولید با کیفیت   همچون  گذشته  انجام  داده‌ایم.  امروزه احساس می‌کنم، توانسته‌ایم تاحد زیادی به اهداف خود در سال ۹۳برسیم و منتظر آینده‌ای روشن برای کشور و  صنعت  خودمان  باشیم.شرکت دکت برای سال ۹۴ برنامه‌های زیادی را در نظر داردکه با تلاش مستمر پرسنل تحقق پیدا خواهد کرد».

جنتی که   امروز  کوله باری  از تجربه  را  در  اختیار  دارد،  می‌گوید:  «‌برای  این  که امروز خود  را در کار موفق ببینم،  همیشه در کار  و زندگی دقیق، قانع و  برنامه‌ریزی صحیح داشته‌ام.من موفقیت را درتولید کالای  با  کیفیت  می‌دانم،  نه در جمع‌آوری  مال و سودآوری بیشتر». وی درپایان یادآور شد:«سنت‌های زیبای عید در خانواده من، جایگاه ‌ویژه‌ای دارد و ما نیز به این سنت‌ها  پایبندیم و هر  ساله این جشن باستانی را گرامی می‌داریم».