قله رفیع دریافت تندیس طلایی وگواهینامه تعهد به کیفیت جهانی موسوم به WQC، توسط شرکت نیرو تهویه البرز فتح شد

یکی از چالش‌های پیش رو در روند افزایش بهره‌وری واحدهای تولیدی،کاهش هزینه‌های تولید است ودر این راستا کاهش مصرف انرژی و سوخت مرغداری‌ها وسالن‌های گلخانه، نقشی اساسی و  تعیین‌کننده ایفا می‌کند. تا پیش از اجرای  قانون هدفمندی یارانه‌ها، گرم کردن سالن‌های تولید  با توجه به بهای ناچیز سوخت، دغدغه‌ای برای تولیدکنندگان بخش کشاورزی به شمار نمی‌رفت و از این رو کارخلاقانه‌ طراحی مهندس شرکت «نیرو تهویه البرز» در سال۱۳۸۲ با تولیدنخستین نسل جت هیترهای مدرن ساخت داخل، شاید محصولی لوکس به‌شمار می‌رفت یا نهایتاً به لحاظ  تولید هوای گرم سالم و  بدون آلودگی مورد  مصرف خاص داشت. ولی  واقعیت این است که اگر اکنون نیرو تهویه البرز یکی از تولیدکنندگان بزرگ و معتبر تجهیزات گرمایشی و سرمایشی کشور محسوب می‌شود و درمیان مرغداران و گلخانه‌داران برندی شناخته شده و قابل اعتماد است، حاصل اندیشه  والا  و مدبرانه  جعفر یاری فرد، مدیرعامل و  سایر مؤسسین این شرکت است که از حدود یک دهه  پیش از طرح  هدفمندی یارانه‌ها، موضوع صرفه‌جویی در مصرف سوخت را مبنای تولید محصولات سرمایشی و گرمایشی خود قرار داده‌اند.

تلاش پی‌گیرانه و دلسوزانه مدیریت و کارکنان زحمتکش نیرو تهویه البرز،  با پشتوانه  تفکر خلاق ایرانی و روحیه خودباوری و اعتماد‌به‌نفس طی یک دهه فعالیت، نه تنها سرمایه  بزرگ  اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات  این شرکت به‌عنوان  یک برند را به‌وجود آورده، بلکه افتخارات دیگری نظیر  کسب  گواهی استاندارد ISO 9001، عنوان منتخب مدیران  برتر در سطح کشور و شرکت تولیدی صنعتی نمونه کشوری در سال گذشته و همچنین دریافت گواهینامه تحقیق و توسعه از سازمان صنایع  و معادن را نیز به دنبال داشته است.

این در حالی است که تعهد پایدار شرکت نیرو تهویه البرز، به ارتقای کیفیت و پیشرفت در حوزه بهینه‌سازی مصرف سوخت و انرژی و کاهش هزینه‌ها، افتخار دیگری فراتر 
از مرزهای کشور و درسطح بین‌المللی برای این شرکت به ارمغان آورد و درکنگره راهبری و نوآوری کسب و کار جهانی ۲۰۱۲ که در ماه مارس گذشته در کشور سوئیس (شهر ژنو) برگزار شد، این شرکت به‌عنوان نخستین شرکت ایرانی موفق به دریافت تندیس طلایی و گواهینامه تعهد به کیفیت جهانی WQC)) شد.

در این رابطه گفتگویی اختصاصی با جعفر یاری فرد، مدیرعامل  شرکت نیرو تهویه البرز انجام داده‌ایم که طی آن وی ضمن معرفی توانمندی‌های مجموعه تحت مدیریت خود، به ویژگی‌ها و چگونگی دریافت این جایزه بزرگ بین‌المللی می‌پردازد:

آقای یاری فرد، لطفاً درباره پیشینه نیرو تهویه البرز توضیح فرمایید؟

شرکت نیرو  تهویه البرز در سال ۱۳۷۸ با هدف طراحی، مهندسی و  تولید کوره‌های هوای گرم، فعالیت خود را در کارگاهی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع آغاز کرد. پس از چند سال و در راستای  اجرای طرح‌های توسعه  شرکت به لحاظ اهمیت موضوع صرفه‌جویی در مصرف سوخت، با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی روز، در سال ۱۳۸۲ ساخت نوع خاصی از تجهیزات گرمایشی  به نام جت هیتر را بر اساس طرحی از کشور ایتالیا در دستور کار خود قرار دادیم که طی کمتر از یکسال تلاش و پی‌گیری در سال ۱۳۸۳ پس از اخذ پروانه بهره‌برداری از سازمان صنایع و معادن استان قزوین، موفق به تولید انبوه این محصول شدیم.

نیرو تهویه البرز به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، از چه بخش‌های تشکیل شده و چه محصولاتی تولید می‌کند؟

سالن کوره‌های  هوای گرم، سالن جت هیتر و دمنده و بخش تولید تجهیزات سرمایشی  از جمله قسمت‌های اصلی  این واحد تولیدی هستند که در وضعیت کنونی انواع کوره‌های هوای گرم از ۸۰ هزار کیلوکالری تا  ۶۰۰ هزار کیلوکالری را تولید می‌کنند. در سالن جت هیتر، ۲۵ مدل مختلف  جت هیتر تولید می‌شود که البته برای  توسعه این مجموعه برنامه‌ریزی‌هایی به عمل آمده است.

در بخش سرمایشی محصولاتی نظیر کولر صنعتی cfm 24000-18000، ایرواشر مدل NT، برج خنک‌کن، دمنده‌‌های جلوزن، پس زن و آیسکال تولید می‌شوند.

آیا محصول جدیدی هم در دست تولید دارید؟

بله، جا دارد این نوید را بدهم که در آینده نزدیک با راه‌اندازی خط تولید، کولرهای صنعتی پلیمری ساخت نیرو تهویه البرز وارد بازار خواهد شد. گفتنی است این محصول تاکنون در ایران تولید نشده و این شرکت نخستین تولیدکننده کولرهای صنعتی پلیمری خواهد بود.

درباره  ویژگی‌های گواهینامه  QC100، دلایل حضور شما در اجلاس تعهد  به کیفیت جهانی (WQC) و چگونگی دریافت این جایزه معتبر بین‌المللی بیشتر  توضیح دهید؟

شرکت  در این اجلاس جهانی، نتیجه و  ثمره زحمات و تلاش‌های مدیریت و کارکنان شرکت در طول بیش از یک دهه کار علمی و برنامه‌ریزی شده است که علاوه بر اقبال داخلی به حول و قوه الهی در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، نگاه و مخاطب خارجی نیز یافته است.

در این باره،  همکاران  ما با جمع‌بندی مستندات  فعالیت‌های شرکت، آنها را برای کنگره جهانی راهبری نوآوری کسب و کار جهانی ارسال و پس از دفاعیات لازم در ساختار بین‌المللی خبرگان این کنگره، نامزد دریافت تندیس طلایی و گواهینامه تعهد به کیفیت جهانی شدیم.

شایان ذکر است خبرگان  این کنگره را فرهیختگان  از علوم و فنون مختلف از جمله مهندسان، فیزیک‌دانان، ریاضی‌دانان، روان‌شناسان، روزنامه‌نگاران، طراحان، معماران و همچنین بخش‌های بزرگی از منابع اطلاع‌رسانی خصوصی و دولتی از قبیل رسانه‌ها، نشریات، شرکت‌های مشاور، دانشگاه‌ها،سفارت‌خانه‌ها و اتاق‌های بازرگانی و امورتجاری تشکیل می‌دهند.

جلسه  اهداء جوایز  با حضور  ۷۶ شرکت از آمریکا، اروپا، آسیای شرق دور، خاورمیانه و  آفریقا برگزار شد که در این میان شرکت نیرو تهویه البرز موفق به دریافت تندیس طلایی وگواهینامه تعهد به کیفیت جهانی گردید.

چه عواملی سبب این موفقیت شدند؟

در واقع گواهینامه معتبر بین‌المللی QC100 (مدیریت جامع کیفیت) به سبب  تعهد پایدار  به ارتقای کیفیت و پیشرفت به شرکت ما اعطا شد و این گواهی تأکید دارد که نیرو تهویه البرز از آغاز توانسته است در حوزه‌های  افزایش رضایت‌مندی  مشتریان،  بهبود شاخص‌های مدیریت، استقرار  برنامه‌ریزی  استراتژیک،  ارتقای نوآوری و  تعالی سازمانی، استانداردهای تعیین شده در گواهینامه بین‌المللی QC100 را به‌دست آورده و به آن متعهد باشد.

برنامه‌های نیرو تهویه البرز در آینده را شرح دهید؟

کسب افتخار و شناساندن توانمندی‌های کشور ایران یقیناً مایه مباهات شرکت نیرو تهویه البرز است ودستیابی به این موفقیت به‌طورقطع انگیزه‌ای مضاعف برای خدمت هر چه بیشتر به مردم و میهن عزیزمان در صنعت تولید سامانه‌های گرمایشی، برای بخش‌های مختلف ساختمان، راهسازی، کشاورزی و … در مسئولان  و  کارکنان شرکت ایجاد کرده است. بدین‌ترتیب شرکت ما با دریافت این جایزه متعهد می‌شود تا همچون گذشته درقالب استانداردهای مربوط به شاخص مدیریتیQC100 با ارتقای کیفیت تولیدات خود در جهت افزایش رضایت‌ مشتریان به فعالیت خود ادامه ‌دهد.

ضمن تشکر از حضور شما در این گفتگو، کسب این موفقیت را به شما و همکارانتان تبریک می‌گویم.

قله رفیع دریافت تندیس طلایی وگواهینامه تعهد به کیفیت جهانی موسوم به WQC، توسط شرکت نیرو تهویه البرز فتح شد

یکی از چالش‌های پیش رو درروند افزایش بهره‌وری واحدهای تولیدی، کاهش هزینه‌های تولید است و  در  این  راستا   کاهش   مصرف  انرژی  و  سوخت مرغداری‌ها  و  سالن‌های گلخانه،  نقشی اساسی و  تعیین‌کننده ایفا  می‌کند.  تا پیش از اجرای  قانون هدفمندی یارانه‌ها،  گرم کردن  سالن‌های  تولید با توجه   به  بهای   ناچیز  سوخت،  دغدغه‌ای   برای تولیدکنندگان  بخش کشاورزی  به  شمار  نمی‌رفت
و از این رو کارخلاقانه‌ طراحی مهندس شرکت «نیرو تهویه البرز»   در  سال  ۱۳۸۲  با   تولید  نخستین نسل  جت هیترهای  مدرن  ساخت  داخل،  شاید محصولی لوکس به‌ شمار می‌رفت یا نهایتاً به لحاظ  تولید هوای گرم سالم و بدون آلودگی مورد  مصرف خاص داشت. ولی واقعیت  این است که اگر اکنون نیرو تهویه البرز یکی از تولیدکنندگان بزرگ و معتبر تجهیزات  گرمایشی  و  سرمایشی  کشور  محسوب می‌شود و در میان مرغداران  و گلخانه‌داران  برندی شناخته شده  و قابل اعتماد است، حاصل اندیشه  والا  و  مدبرانه  جعفر یاری فرد، مدیرعامل و  سایر مؤسسین این شرکت  است که  از حدود یک  دهه پیش ازطرح هدفمندی یارانه‌ها،موضوع صرفه‌جویی در  مصرف  سوخت   را   مبنای   تولید  محصولات سرمایشی و گرمایشی خود قرار داده‌اند.

تلاش  پی‌گیرانه  و  دلسوزانه  مدیریت   و  کارکنان زحمتکش نیرو تهویه البرز،  با  پشتوانه  تفکر خلاق ایرانی و روحیه خودباوری و اعتماد‌به‌ نفس طی یک دهه   فعالیت،  نه   تنها   سرمایه   بزرگ    اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات  این  شرکت به‌ عنوان  یک برند را به‌ وجود آورده،  بلکه   افتخارات  دیگری نظیر  کسب  گواهی   استاندارد  ISO 9001،  عنوان منتخب مدیران برتر درسطح کشور وشرکت تولیدی صنعتی نمونه کشوری در سال گذشته  و  همچنین دریافت  گواهینامه  تحقیق  و   توسعه  از سازمان صنایع  و معادن را نیز به دنبال داشته است.

این درحالی است که تعهد پایدار شرکت نیرو تهویه البرز،به ارتقای کیفیت وپیشرفت درحوزه بهینه‌سازی مصرف سوخت و انرژی و کاهش  هزینه‌ها،  افتخار دیگری فراتر از مرزهای  کشور و  درسطح بین‌المللی برای این شرکت به ارمغان آورد و در کنگره راهبری و نوآوری  کسب  و  کار جهانی ۲۰۱۲ که در ماه مارس گذشته در کشور سوئیس (شهر ژنو) برگزار شد، این شرکت به‌ عنوان  نخستین  شرکت  ایرانی موفق  به دریافت تندیس طلایی و گواهینامه تعهدبه کیفیت جهانی WQC)) شد.

در این رابطه گفتگویی اختصاصی باجعفر یاری فرد، مدیرعامل شرکت نیرو تهویه البرز انجام داده‌ایم که طی  آن  وی  ضمن معرفی توانمندی‌های مجموعه تحت مدیریت خود، به ویژگی‌ها و چگونگی دریافت این جایزه بزرگ بین‌المللی می‌پردازد:

آقای یاری فرد، لطفاً درباره پیشینه نیرو  تهویه البرز توضیح فرمایید؟

شرکت  نیرو  تهویه  البرز  در سال  ۱۳۷۸  با  هدف طراحی،  مهندسی  و   تولید  کوره‌های  هوای  گرم، فعالیت خود را درکارگاهی به مساحت ۱۰۰۰مترمربع آغاز کرد.  پس  از  چند  سال  و  در راستای  اجرای طرح‌های توسعه  شرکت به لحاظ اهمیت  موضوع صرفه‌جویی  در  مصرف   سوخت،  با  بهره‌گیری  از جدیدترین تکنولوژی روز، درسال ۱۳۸۲ ساخت نوع خاصی از تجهیزات گرمایشی  به نام جت هیتر را بر اساس طرحی از کشور ایتالیا در دستور کار خود قرار دادیم  که  طی کمتر از یکسال تلاش و  پی‌گیری در سال ۱۳۸۳ پس از اخذ پروانه بهره‌برداری از سازمان صنایع و معادن استان قزوین، موفق به تولید انبوه این محصول شدیم.

نیرو تهویه البرز به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ تجهیزات سرمایشی  و  گرمایشی،  از چه بخش‌های تشکیل شده و چه محصولاتی تولید می‌کند؟

سالن کوره‌های  هوای گرم،سالن جت هیتر و دمنده  و بخش   تولید   تجهیزات    سرمایشی   از   جمله قسمت‌های اصلی  این واحد تولیدی هستند که در وضعیت کنونی انواع کوره‌های هوای گرم از ۸۰ هزار کیلوکالری تا  ۶۰۰  هزار کیلوکالری  را تولید می‌کنند. در سالن  جت هیتر، ۲۵  مدل  مختلف  جت هیتر تولید  می‌شود که  البته برای  توسعه این مجموعه برنامه‌ریزی‌هایی به عمل آمده است.

در بخشv سرمایشی محصولاتی نظیر کولر صنعتی cfm 24000-18000، ایرواشر مدل NT،برج خنک‌کن، دمنده‌‌های جلوزن،پس زن وآیسکال تولیدمی‌شوند.

آیا محصول جدیدی هم در دست تولید دارید؟

بله، جا دارد این نوید را بدهم که در آینده نزدیک با راه‌اندازی  خط   تولید،  کولرهای  صنعتی   پلیمری ساخت نیرو تهویه البرز وارد بازار خواهد شد.گفتنی است این  محصول  تاکنون در ایران تولید نشده و این شرکت  نخستین  تولیدکننده کولرهای  صنعتی پلیمری خواهد بود.

درباره  ویژگی‌های گواهینامه  QC100،  دلایل حضور شما در اجلاس  تعهد  به  کیفیت جهانی (WQC)  و چگونگی دریافت این جایزه معتبر بین‌المللی بیشتر  توضیح دهید؟

شرکت در این اجلاس جهانی،نتیجه و  ثمره زحمات  و تلاش‌های مدیریت و کارکنان شرکت درطول بیش  از  یک دهه  کار علمی  و  برنامه‌ریزی شده است که علاوه  بر اقبال  داخلی  به حول و قوه الهی در سال تولید ملی،  حمایت  از کار و  سرمایه ایرانی، نگاه و مخاطب خارجی نیز یافته است.

در این باره،  همکاران  ما  با  جمع‌بندی  مستندات  فعالیت‌های شرکت،آنها را برای کنگره جهانی راهبری نوآوری کسب و کار جهانی ارسال و پس از دفاعیات لازم در ساختار بین‌المللی خبرگان  این کنگره، نامزد دریافت تندیس طلایی وگواهینامه تعهد به کیفیت جهانی شدیم.

شایان ذکر است خبرگان این کنگره را فرهیختگان از علوم   و   فنون   مختلف   از    جمله   مهندسان، فیزیک‌دانان،         ریاضی‌دانان،       روان‌شناسان، روزنامه‌نگاران،    طراحان،    معماران و    همچنین بخش‌های بزرگی از  منابع  اطلاع‌رسانی خصوصی و دولتی از قبیل رسانه‌ها، نشریات،شرکت‌های مشاور، دانشگاه‌ها،    سفارت‌خانه‌ها و   اتاق‌های بازرگانی و امورتجاری تشکیل می‌دهند.

جلسه  اهداء جوایز  با حضور  ۷۶ شرکت از آمریکا، اروپا، آسیای شرق دور،خاورمیانه و آفریقا برگزار شد که در  این  میان شرکت  نیرو تهویه البرز  موفق به دریافت تندیس طلایی وگواهینامه تعهد به کیفیت جهانی گردید.

چه عواملی سبب این موفقیت شدند؟

در واقع گواهینامه معتبر بین‌المللیQC100(مدیریت جامع کیفیت)   به سبب   تعهد   پایدار  به ارتقای کیفیت  و   پیشرفت   به  شرکت مااعطا شد و این گواهی تأکید داردکه نیرو تهویه البرز از آغاز توانسته است در حوزه‌های  افزایش رضایت‌مندی مشتریان،  بهبود  شاخص‌های  مدیریت،  استقرار  برنامه‌ریزی  استراتژیک،  ارتقای نوآوری    و    تعالی    سازمانی، استانداردهای تعیین شده در گواهینامه بین‌المللی QC100 را به‌دست آورده و به آن متعهد باشد.

برنامه‌های نیرو تهویه البرز در آینده را شرح دهید؟

کسب افتخار و شناساندن توانمندی‌های کشورایران یقیناً  مایه مباهات شرکت نیرو  تهویه البرز است و دستیابی  به  این   موفقیت به‌ طور قطع  انگیزه‌ای مضاعف برای خدمت هر چه بیشتر به مردم ومیهن عزیزمان در صنعت تولید سامانه‌های گرمایشی،برای بخش‌های مختلف ساختمان،  راهسازی،  کشاورزی
و … در مسئولان وکارکنان شرکت ایجاد کرده است. بدین‌ترتیب  شرکت ما با دریافت این جایزه متعهد می‌شود تا  همچون  گذشته درقالب استانداردهای مربوط به شاخص مدیریتیQC100 با ارتقای کیفیت تولیدات خود  ر جهت افزایش رضایت‌ مشتریان به فعالیت خود ادامه ‌دهد.

ضمن تشکر از حضور شما در این گفتگو، کسب این موفقیت را به شما و همکارانتان تبریک می‌گویم.