رییس هیأت مدیره محاسب تهویه:

بخشی از سرمایه‌های ملی کشور، تجربه‌ها هستند

محاسب تهویه،  تنها با  سه دهه تجربه در حوزه تولید محصولات تهویه و  تأسیسات، اکنون یکی از شرکت‌های  پیشتاز در عرصه  صنعت تأسیسات ایران است که به باور مدیران این مجموعه امروز توانسته بیش از ۴۰ درصد از بازار ایران را تامین کند. شرکتی که همچون تولیدکنندگان دیگر داخلی با تمام محدودیت‌ها،  با انگیزه ایستاده و به دنبال افقی روشن در این مسیر گام نهاده است. حال و هوای آغاز بهار و نو شدن فصل، بهانه خوبی بود  تا با «محمد علی جوادی»  رییس هیأت مدیره این شرکت که دارای ایده‌هایی جدید و نو است گفت‌وگویی داشته باشیم:

هدف، تولید کالای جدید بود

مهندس محمد علی جوادی فعالیت علمی  و  عملی خود در رشته تأسیسات را از سال ۴۶  آغاز کرد و  در مراحل بالاتر در  رشته  تأسیسات  برق از دانشگاه علم و صنعت فارغ‌التحصیل شد. وی با اشاره به این موضوع گفت: امروز به واسطه تحصیلات صنعتی و علاقه‌ای که به این رشته داشتم، درحوزه‌های تدریس، تالیف، نظارت، طراحی و مشاوره تجربه‌های بسیاری کسب کرده‌ام.

رییس هیأت مدیره شرکت محاسب تهویه با بیان این‌ که   این شرکت از مهر  ۷۴  باهدف تولیدات جدید در عرصه صنعت تهویه  و  تأسیسات شکل گرفت، اظهار داشت: محاسب تهویه نخستین تولیدکننده دستگاه‌های تهویه مطبوع مخصوص سالن‌های الکترونیکی، کنترلی و سالن‌های مخابراتی در ایران است.

وی ادامه داد: از آن‌جایی‌که بسیاری  از سازنده‌های داخلی به سبب  محدودیت‌هایی که داشتند، رغبتی برای تولید چنین دستگاهی نداشتند، فعالیت خود را در این حوزه شروع کرده تا ارز زیادی نیز از کشور خارج نشود.

امروز شرکت محاسب تهویه تولیدکننده انواع کندانسورهای هوایی  در ظرفیت‌های ۳ الی ۲۰۰ تن تبرید با لوله‌های مسی و فین‌های آلومینیومی، دستگاه‌های تهویه خاص برای مراکز کامپیوتر- مراکز حساس الکترونیکی و اتاق‌های کنترل مراکز مخابراتی دیجیتال است. ضمن این‌ که دستگاه‌های پکیج  تهویه‌  سالن‌های  تمیز  و  بیمارستانی با کوئیل DX تلفیقی از هواساز مدل MTA و کندانسینگ یونیت‌های مدل CUR در ظرفیت‌های ۳ تا ۲۰۰ تن تبرید طراحی و تولید می‌کند.

مهندس جوادی با اشاره به تولیدات شرکت محاسب تهویه گفت: دستگاه‌های تهویه خاص که در خط تولید این شرکت قرار دارد، منطبق با استانداردهای EN1886 اروپا و مورد تأیید  سازمان جهانی بهداشت است.  اما تولید  انواع هواساز  برای اتاق‌های  تمیز و خاص  همچون  اتاق عمل و سالن‌های محل نگهداری دارو، از دیگر محصولات محاسب تهویه محسوب می‌شود.در این جا باید این نکته را بیان کنم که ما تنها شرکت ایرانی هستیم که هواسازها را بر اساس استانداردهای اروپا در بازار عرضه می‌کنیم.

وی افزود: در همین زمینه، پروژه‌هایی برای پژوهشگاه رویان و شرکت‌های داروسازی اجرا کرده‌ایم.

رییس هیأت مدیره محاسب تهویه با بیان این‌که در تولید هواسازها بر اساس حساسیت فضای مورد استفاده، باید عواملی در آن رعایت شود، بیان داشت: یکی ازمواردی که  در ساخت  هواساز باید رعایت شود، بحث دما است. به این جهت که سایت‌هایی که این دستگاه‌ها در آن نصب می‌شود، گرمازا هستند یا تولید گرما می‌کنند. ضمن این‌ که فضای سایت‌های مذکور به طور کامل بسته است و ما اجازه نداریم  بدون کنترل هوای بیرون را وارد کنیم.  اما عامل دیگر،  بحث رطوبت است که  اگر  به درستی محاسبه و تنظیم نشود به کل سامانه آسیب وارد می‌کند.

جوادی  در ادامه  با  اشاره به این‌که محاسب تهویه نخستین طراح و سازنده سامانه کنترل دیجیتال در ایران است، تصریح کرد: آخرین سامانه‌ای که ما طراحی  و  تولید کردیم، پوزیشن کنترل است. این دستگاه نه تنها مجموعه را براساس خواسته کارفرما کنترل می‌کند بلکه درحفاظت آن نقش دارد. این سامانه به گونه‌ای  طراحی شده که به  کمپرسور  دستگاه  و  فن کندانسور آسیب وارد نشود و قبل از ایجاد هر گونه مشکل و آسیبی به قطعات دستگاه، این سامانه هوشمندانه مشکل را شناسایی  و  مانع خرابی قطعات دستگاه می‌شود.

وی در خصوص عمر دستگاه‌های پکیج یونیت یادآور شد: در تمام دنیا، پکیج یونیت‌ها بین ۱۰ تا ۱۵ سال  عمر می‌کند،  درحالی که  ما در ایران این تعریف را برهم زده‌ایم
و دستگاه‌هایی پکیج یونیتی که توسط محاسب تهویه ۲۲ سال پیش نصب شده هنوز کار می‌کنند و تنها عده‌ای سامانه کنترلی آن را به‌روز‌رسانی کرده‌اند.

رییس هیأت مدیره محاسب تهویه با اشاره به این‌که به‌طور‌کلی همه تولیدات همه کشورها به نوعی وابسته به واردات است، اظهار داشت: ضریب این وابستگی درتولیدات مختلف متغییر است، چرا که یکسری از مواد اولیه تولیدات ما وارداتی است. اما هنر من تولیدکننده در این نیست که تولید را بیش از حد افزایش دهم،بلکه باید افزایش توسعه کیفی  داشته  باشیم.  ضمن این‌ که هنر مهندس و تولیدکننده در این است که کمترین وابستگی ارزی را داشته باشیم. چرا که حق نداریم به قیمت تولید و ایجاد اشتغال، ارز کشور را که یک سرمایه ملی است، هدر دهیم. به همین جهت سعی می‌کنیم تا جایی که بتوانیم مواد اولیه دستگاه‌هایمان را از داخل تهیه کنیم.

جوادی در ادامه افزود: آن‌ چه برای ما در تولید محصولات شرکت اهمیت دارد، این است که  از نظر کارایی قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی باشد. از این رو یکی از شرکت‌های مطرح آلمانی که در ایران نیز مشتریان خاص خود را دارد، کیفیت محصولات ما را تایید کرده و پیشنهاد همکاری داده است.

بازار تأسیسات ایران، در اختیار تولیدکننده‌های داخلی

وی  با بیان این‌ که محصولات محاسب  تهویه در صنایع پتروشیمی، نفت، مخابرات، صنایع سیمان و … کاربرد دارد، اظهار داشت:  محاسب تهویه  امروز  در بازار ایران از جایگاه رفیعی برخوردار است، به‌ صورتی‌ که پکیج‌های  تولیدی ما  توانسته، بالای ۴۰ درصد از بازار داخل  را  تأمین  کند. بدون  تردید اجرای پروژه‌های متعدد  در  سطح کشوردلیلی بر این مدعا است. در حال حاضر شرکت محاسب تهویه، مشغول اجرای پروژه پالایشگاه میعانات گازی بندرعباس است که بزرگ‌ترین پروژه ملی ایران محسوب می‌شود.این پروژه مطابق با استانداردهای شرکت نفت در حال اجرا است که این امر نشان می‌دهد دستگاه‌های محاسب تهویه از نظر عمر و میزان کارایی دستگاه‌،قابلیت رقابت با محصولات خارجی را دارد.

رییس هیأت مدیره محاسب تهویه  با بیان  این‌ که باید مشاوره‌های تخصصی توسط افراد خبره صورت ‌گیرد، افزود: استدلا‌های فنی را باید به اهل فن و کارشناسان نخبه انجمن   صنعت تأسیسات  سپرد  تا منابع ارزی کشور بیهوده هدر نرود. البته امروز با توجه به محدودیت‌های ارزی و بحث‌های حمایت از تولیدکننده و اقتصاد مقاومتی دستگاه‌های وارداتی جایگاهی در بازار ایران ندارند.

مهندس جوادی در ادامه به  بخش صادرات شرکت اشاره کرد و  گفت: اکنون حجم صادراتمان  به گستردگی سال‌های اول تاسیس نیست، اما در حال حاضر چندین مورد صادرات به کشورهای عراق، افغانستان و ارمنستان داشته‌ایم.

برای توسعه صنعت، از حاشیه‌ها باید فاصله گرفت

وی با بیان این‌ که دولت باید به فکر تقویت تولیدکنندگان کوچک و ضعیف داخلی باشد، اظهار داشت: متأسفانه از بعد انقلاب ایران، در همه صنایع و فعالیت‌هایمان به سبب فشارهایی که از خارج به ایران وارد بود،همیشه درگیر حاشیه بوده‌ایم ونتوانسته‌ایم کار اساسی انجام دهیم.امروز وظیفه وزارت صنایع به‌ عنوان متولی این است که
در همه صنایع چالش‌ها و پتانسیل‌های صنعتگران را بررسی کند وتولیدکنندگان را مجاب کند تا دانش فنی روز دنیا را کسب کنند و اگر امکانات تولید برای ساخت کالایی وجود نداشت، از آن‌ها حمایت کند. آن‌چه اکنون در صنعت ما نادیده گرفته شده‌، بسترسازی برای تولید با کیفیت و هدایت اصولی تولیدکنندگان است.

جوادی ادامه داد:متأسفانه درشهرک صنعتی که کارخانه ما واقع شده است،تمام سرمایه‌های مالی کشور تبدیل به کارخانه‌ها و سوله‌هایی شده است که به دلیل مشکلات موجود تعطیل شده‌اند.

رییس هیأت مدیره محاسب تهویه با انتقاد به سختگیری‌های برخی ارگان‌های دولتی، اظهار داشت: متأسفانه به نظر می‌رسد، تنها جایی که باید در برابر قوانین مالیاتی و جرایم بیمه‌ قرار بگیرند، تولیدکننده‌ها و کارخانه‌ها  هستند. این سخت‌گیری‌ها  سبب شده، بسیاری ازنخبگان  و فعالان صنعتی دیگر در کشور فعالیت نکنند؛ چرا که برای آن‌ها جایگاه اجرایی بالایی در نظر نمی‌گیرند. مسئولان  باید بدانند که این تجربه‌ها  به راحتی به دست نیامده است. ضمن این‌ که یک بخش از سرمایه‌های  ملی کشور، همین تجربه‌ها هستند.

وی ادامه داد: بیشترین لذت برای کسی که دارای علم، دانش و صنعتی است، تولید کردن می‌باشد. وقتی دستگاهی را تولید می‌کنم که با گذشت ۲۰ سال هنوز کار می‌کند
و عده‌ای از آن بهره‌مند می‌شوند، برای من لذت‌بخش است.

مهندس محمدعلی جوادی با بیان این‌که ملت ایران شایسته عقب ماندن در عرصه بین‌الملل نیست،اظهار داشت: درحال حاضر کشور به سمت و سوی مناسبات سیاسی
و اجتماعی جدیدی در حال حرکت است و ما باید خود را آماده این شرایط کنیم. هم‌اکنون کشور برای حرکت به سمت توسعه، وارد یک مسابقه جهانی شده است که باید
با دو ۱۰۰ متر در این مسابقه حضور پیدا کند تا عقب نیفتد.

رییس هیأت مدیره محاسب تهویه  در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان داشت: امروز باید برای حضور در مناسبات سیاسی و اجتماعی جدید با دنیا هم‌سو شد و برای این‌ کار باید توسعه کیفی محصولاتمان را سرلوحه خود قرار دهیم تا در این تغییر و تحولات جدید سیاسی و اجتماعی، بتوانیم با شرکت‌های معتبر خارجی  نیاز منطقه را پوشش دهیم.

وی با بیان این‌که در سال ۹۳ به ۹۵ درصد اهداف ترسیم شده در شرکت رسیده‌ایم، گفت: امیدوارم با آغاز سال ۹۴ کشور به سمت توسعه  روز افزون حرکت کند و ما نیز
در این راه از تلاش دست بر نمی‌داریم.

مهندس محمدعلی جوادی درپایان این گفت‌وگو بیان داشت: در‌حالی‌که به عنوان یک ایرانی به تمام سنت‌های نوروز پایبند و برای آن جایگاه خاصی قایل هستیم، در ایام نوروز هیچ‌گاه شرکت محاسب تهویه تعطیل نبوده و امسال نیز همچون گذشته حضور داریم.

رییس هیأت مدیره محاسب تهویه:

بخشی از سرمایه‌های ملی کشور، تجربه‌ها هستند

محاسب تهویه،  تنها  با  سه  دهه تجربه  در حوزه تولید محصولات تهویه و  تأسیسات، اکنون  یکی از شرکت‌های پیشتاز درعرصه  صنعت تأسیسات ایران است که به باورمدیران این مجموعه امروز توانسته بیش از ۴۰ درصد از بازار ایران را تامین کند.شرکتی که  همچون  تولیدکنندگان  دیگر  داخلی  با   تمام محدودیت‌ها،  با انگیزه  ایستاده  و  به دنبال افقی  روشن در این مسیر گام نهاده است. حال  و  هوای آغاز بهار و  نو شدن  فصل، بهانه  خوبی  بود  تا با «محمدعلی جوادی» رییس هیأت مدیره این شرکت که  دارای  ایده‌هایی  جدید  و نو است گفت‌وگویی داشته باشیم:

هدف، تولید کالای جدید بود

مهندس محمد علی جوادی فعالیت علمی و  عملی خود در رشته تأسیسات را از سال ۴۶  آغاز کرد و در مراحل بالاتر در رشته تأسیسات برق از دانشگاه علم
و صنعت فارغ‌التحصیل شد. وی  با  اشاره  به  این موضوع گفت: امروز به واسطه تحصیلات صنعتی و علاقه‌ای که به این رشته داشتم،درحوزه‌های تدریس، تالیف، نظارت، طراحی و مشاوره تجربه‌های بسیاری کسب کرده‌ام.

رییس هیأت مدیره  شرک  محاسب تهویه  با  بیان این‌ که   این شرکت  از مهر  ۷۴  با  هدف تولیدات جدید در  عرصه  صنعت تهویه  و  تأسیسات شکل گرفت،  اظهار  داشت:   محاسب  تهویه   نخستین تولیدکننده  دستگاه‌های  تهویه مطبوع  مخصوص سالن‌های الکترونیکی، کنترلی و سالن‌های مخابراتی در ایران است.

وی ادامه داد: از آن‌جایی‌که بسیاری  از سازنده‌های داخلی به سبب محدودیت‌هایی که داشتند، رغبتی برای تولید چنین دستگاهی نداشتند، فعالیت  خود
را در این حوزه شروع کرده تا  ارز زیادی نیز از کشور خارج نشود.

امروز  شرکت   محاسب  تهویه  تولید  کننده  انواع کندانسورهای هوایی  در ظرفیت‌های ۳ الی ۲۰۰ تن تبرید  با  لوله‌های  مسی  و  فین‌های  آلومینیومی، دستگاه‌های تهویه خاص برای مراکز کامپیوتر- مراکز حساس الکترونیکی واتاق‌های کنترل مراکزمخابراتی دیجیتال  است. ضمن  این‌  که دستگاه‌های  پکیج  تهویه‌  سالن‌های  تمیز  و  بیمارستانی با کوئیل DX تلفیقی ازهواسازمدلMTA وکندانسینگ یونیت‌های مدلCUR در ظرفیت‌های ۳ تا ۲۰۰ تن تبریدطراحی
و تولید می‌کند.

مهندس  جوادی  با   اشاره   به   تولیدات   شرکت محاسب تهویه گفت: دستگاه‌های  تهویه خاص که در خط  تولید  این  شرکت  قرار  دارد،   منطبق   با استانداردهای EN1886 اروپا و مورد تأیید  سازمان جهانی بهداشت است. اما تولید  انواع هواساز برای اتاق‌های  تمیز   و   خاص   همچون  اتاق  عمل و سالن‌های محل نگهداری دارو، از  دیگر  محصولات محاسب تهویه محسوب می‌شود.دراین جا بایداین نکته را بیان کنم که ماتنها شرکت ایرانی هستیم که هواسازها  را  بر اساس  استانداردهای اروپا در بازار عرضه می‌کنیم.

وی افزود:درهمین زمینه،پروژه‌هایی برای پژوهشگاه رویان و شرکت‌های داروسازی اجرا کرده‌ایم.

رییس هیأت مدیره محاسب تهویه بابیان این‌که در تولید هواسازها  بر  اساس  حساسیت  فضای مورد استفاده، بایدعواملی درآن رعایت شود،بیان داشت: یکی ازمواردی که درساخت هواساز بایدرعایت شود، بحث  دما  است. به  این جهت که سایت‌هایی که این دستگاه‌ها درآن نصب می‌شود،گرمازا هستند یا تولید گرما می‌کنند. ضمن این‌ که فضای سایت‌های مذکور به طور کامل بسته است و  ما اجازه  نداریم  بدون  کنترل  هوای بیرون  را  وارد کنیم.  اما عامل دیگر، بحث رطوبت است که  اگربه درستی محاسبه
و تنظیم نشود به کل سامانه آسیب وارد می‌کند.

جوادی  در ادامه با  اشاره به این‌که محاسب تهویه نخستین طراح و سازنده سامانه کنترل دیجیتال در ایران  است،  تصریح کرد: آخرین  سامانه‌ای  که  ما طراحی  و  تولید  کردیم، پوزیشن  کنترل است. این دستگاه نه تنها مجموعه را براساس خواسته کارفرما کنترل می‌کند بلکه در حفاظت  آن  نقش دارد. این سامانه  به  گونه‌ای  طراحی  شده  که به  کمپرسور  دستگاه  و  فن کندانسور آسیب وارد نشودو قبل از ایجاد هر گونه مشکل و آسیبی به قطعات دستگاه، این سامانه هوشمندانه مشکل را شناسایی  و مانع خرابی قطعات دستگاه می‌شود.

وی در خصوص عمردستگاه‌های پکیج یونیت یادآور شد: درتمام دنیا، پکیج یونیت‌ها بین ۱۰ تا ۱۵ سال  عمر می‌کند،  در حالی که  ما در ایران این تعریف را برهم زده‌ایم و دستگاه‌هایی پکیج یونیتی که توسط محاسب تهویه  ۲۲ سال پیش نصب شده هنوز کار می‌کنند  و   تنها    عده‌ای   سامانه   کنترلی  آن  را به‌روز‌رسانی کرده‌اند.

رییس  هیأت مدیره  محاسب تهویه   با   اشاره  به این‌ که به‌ طور‌ کلی  همه  تولیدات همه کشورها به نوعی وابسته به واردات است، اظهار داشت: ضریب این  وابستگی  در تولیدات  مختلف  متغییر  است، چراکه یکسری ازمواداولیه تولیدات ما وارداتی است. اما  هنر  من  تولیدکننده در این نیست که تولید را بیش از حد افزایش دهم،بلکه باید افزایش توسعه کیفی  داشته  باشیم.  ضمن این‌ که هنر مهندس و تولیدکننده دراین است که کمترین وابستگی ارزی را داشته باشیم.  چرا که حق نداریم به قیمت تولید و ایجاد اشتغال،ارزکشور را که یک سرمایه ملی است، هدر دهیم. به همین جهت سعی می‌کنیم  تا جایی
که بتوانیم مواداولیه دستگاه‌هایمان را ازداخل تهیه کنیم.

جوادی  در  ادامه  افزود:  آن‌  چه  برای ما در تولید محصولات شرکت اهمیت دارد، این است که از نظر کارایی  قابل  رقابت  با  محصولات  مشابه  خارجی باشد. از این رو یکی از شرکت‌های مطرح آلمانی که
در ایران  نیز مشتریان  خاص  خود را دارد، کیفیت محصولات ما را تایید کرده وپیشنهاد همکاری داده است.

بازار   تأسیسات   ایران،  در  اختیار   تولیدکننده‌های   داخلی

وی  با بیان این‌ که محصولات  محاسب  تهویه  در صنایع پتروشیمی، نفت، مخابرات، صنایع سیمان و … کاربرد دارد، اظهار داشت:  محاسب تهویه  امروز  در بازار  ایران  از  جایگاه  رفیعی  برخوردار است، به‌ صورتی‌ که پکیج‌های  تولیدی ما توانسته، بالای ۴۰ درصد  از  بازار  داخل  را  تأمین  کند. بدون  تردید اجرای پروژه‌های متعدد در  سطح کشوردلیلی براین مدعا است. در حال حاضر  شرکت  محاسب تهویه، مشغول   اجرای    پروژه   پالایشگاه  میعانات گازی بندرعباس  است  که   بزرگ‌ترین  پروژه  ملی  ایران محسوب می‌شود.این پروژه مطابق با استانداردهای شرکت  نفت  در  حال  اجرا است که این امر نشان می‌دهد  دستگاه‌های  محاسب تهویه از نظر عمر و میزان  کارایی  دستگاه‌، قابلیت رقابت با محصولات خارجی را دارد.

رییس هیأت مدیره محاسب تهویه  با بیان  این‌ که باید مشاوره‌های تخصصی توسط افراد خبره صورت ‌گیرد، افزود:  استدلا‌های فنی  را باید به  اهل فن و کارشناسان نخبه انجمن صنعت تأسیسات سپرد  تا منابع  ارزی  کشور  بیهوده هدر نرود. البته امروز  با توجه به محدودیت‌های ارزی و  بحث‌های  حمایت
ازتولیدکننده واقتصاد مقاومتی دستگاه‌های وارداتی جایگاهی در بازار ایران ندارند.

مهندس جوادی در ادامه به  بخش صادرات شرکت اشاره کرد  و  گفت:  اکنون   حجم  صادراتمان   به گستردگی سال‌های اول تاسیس نیست، اما در حال حاضر  چندین  مورد  صادرات  به  کشورهای عراق، افغانستان و ارمنستان داشته‌ایم.

برای  توسعه صنعت، از حاشیه‌ها باید فاصله گرفت

وی  با  بیان  این‌  که  دولت  باید  به  فکر  تقویت تولیدکنندگان کوچک و  ضعیف داخلی باشد، اظهار داشت:متأسفانه از بعد انقلاب ایران، درهمه صنایع
و فعالیت‌هایمان به سبب فشارهایی که از خارج به ایران  وارد   بود،  همیشه  درگیر  حاشیه   بوده‌ایم ونتوانسته‌ایم کار اساسی انجام دهیم. امروز وظیفه وزارت صنایع به‌ عنوان متولی این است که در همه صنایع چالش‌ها وپتانسیل‌های صنعتگران را بررسی کند و تولیدکنندگان را مجاب کند تا دانش فنی روز دنیا را کسب کنند و اگر امکانات تولید برای ساخت کالایی وجود  نداشت، از آن‌ها حمایت کند. آن‌ چه اکنون در صنعت ما نادیده  گرفته شده‌، بسترسازی برای تولیدبا کیفیت و هدایت اصولی تولیدکنندگان است.

جوادی  ادامه داد: متأسفانه  در شهرک صنعتی  که کارخانه  ما واقع شده است، تمام سرمایه‌های مالی کشور  تبدیل به کارخانه‌ها  و سوله‌هایی شده است که به دلیل مشکلات موجود تعطیل شده‌اند.

رییس  هیأت مدیره  محاسب  تهویه  با  انتقاد  به سختگیری‌های برخی ارگان‌های دولتی، اظهارداشت: متأسفانه به نظر می‌رسد، تنها جایی که باید دربرابر  قوانین   مالیاتی   و   جرایم  بیمه‌    قرار    بگیرند، تولیدکننده‌ها وکارخانه‌ها هستند.این سخت‌گیری‌ها  سبب شده،بسیاری ازنخبگان  وفعالان صنعتی دیگر در کشور  فعالیت  نکنند؛  چرا که برای آن‌ها جایگاه اجرایی  بالایی  در نظر  نمی‌گیرند.  مسئولان   باید بدانند که این  تجربه‌ها  به راحتی به دست نیامده است. ضمن این‌ که یک بخش از سرمایه‌های  ملی کشور، همین تجربه‌ها هستند.

وی  ادامه  داد:  بیشترین لذت برای کسی که دارای علم، دانش و  صنعتی است،  تولید کردن می‌باشد. وقتی  دستگاهی  را تولید می‌کنم  که  با گذشت ۲۰ سال  هنوز  کار می‌کند  و  عده‌ای  از   آن  بهره‌مند می‌شوند، برای من لذت‌بخش است.

مهندس محمدعلی جوادی بابیان این‌که ملت ایران شایسته  عقب  ماندن در  عرصه  بین‌الملل نیست، اظهار داشت: درحال  حاضر کشور به سمت و سوی مناسبات سیاسی و اجتماعی جدیدی درحال حرکت است و  ما  باید  خود  را  آماده  این  شرایط کنیم. هم‌اکنون کشو برای  حرکت به  سمت  توسعه، وارد یک مسابقه جهانی شده است که بایدبا دو ۱۰۰ متر در این مسابقه حضور پیدا کند تا عقب نیفتد.

رییس هیأت مدیره محاسب تهویه دربخش دیگری  از صحبت‌هایش بیان داشت: امروز بایدبرای حضور درمناسبات سیاسی و اجتماعی جدید با دنیا هم‌سو شدو برای این‌ کار بایدتوسعه کیفی محصولاتمان را سرلوحه  خود  قرار دهیم تا در این تغییر و تحولات جدید سیاسی و  اجتماعی،  بتوانیم  با  شرکت‌های معتبر خارجی  نیاز منطقه را پوشش دهیم.

وی با بیان  این‌که در سال ۹۳ به ۹۵ درصد اهداف ترسیم شده در شرکت رسیده‌ایم، گفت: امیدوارم با آغاز سال۹۴ کشوربه سمت توسعه روز افزون حرکت کند و ما نیز در این راه از تلاش دست بر نمی‌داریم.

مهندس  محمدعلی جوادی  در پایان این گفت‌وگو بیان داشت: در‌حالی‌که به عنوان یک ایرانی به تمام سنت‌های  نوروز  پایبند و  برای آن  جایگاه  خاصی قایل هستیم،در ایام نوروز هیچ‌گاه شرکت محاسب تهویه تعطیل نبوده و امسال  نیز  همچون گذشته حضور داریم.