گفتگوی اختصاصی با پرویز جمالی مدیرعامل شرکت تأسیسات بخار اصفهان

تولید ملی، برند ایرانی افتخار ماست

درباره تأسیسات بخار اصفهان و پیشینه آن توضیح فرمایید؟

سال‌ها پیش با تکیه بر دانش شخصی، اعتماد به نفس لازم و سرمایه کافی، فعالیت تولیدی خود را شروع کردیم. سپاهان صنعت آن‌روز و یا تأسیسات بخار امروز، حاصل سرمایه‌گذاری در بخش نوآوری، نیروی انسانی و از همه مهم‌تر حرکت در جهت نیازها و خواسته‌های مشتری است.

محصولات خود را معرفی کرده، کاربردهای آن و ظرفیت تولید را بیان نمایید؟

زمینه فعالیت ما طراحی، ساخت و تولید تجهیزات خطوط بخار طبق الزامات مشتری است؛ شیر های فشارشکن برای آب و بخار، شیرهای کنترل با هوا دو راهه و سه راهه که می‌تواند تدریجی و یا on-off باشد، شیر اطمینان و انواع تله‌های بخار

به‌طورکلی می‌توان گفت کاربرد این محصولات در تجهیز خطوط بخار، آب و روغن داغ می‌باشد. وارد جزئیات نمی‌شوم که از حوصله خارج است.

آن چیزی که اهمیت دارد این است که امروز شرکت تأسیسات بخار اصفهان، توانایی افزایش ظرفیت تولید خود را متناسب با نیاز بازار، به هر اندازه که باشد دارد.

آیا محصول جدیدی هم در دست طراحی و ساخت دارید؟

مدیران کارآمد مهندسی و مسئولین خبره تحقیق و توسعه و کنترل کیفیت در واحد مهندسی شرکت تأسیسات بخار اصفهان با به‌کارگیری تکنولوژی و فن‌آوری روز در طول یکسال گذشته فعالیت‌های تحقیق و توسعه شیر اطمینان SF9 را که در سال ۸۹ شروع شده بود، به پایان رساندند، طراحی اولیه تله بخار اینورتد باکت IB222 با اتصال افقی و بدنه چدنی و طرح‌ریزی تولید آن در تابستان ۹۰ شروع شد. این تله بخار از پاییز ۹۰ به بازار عرضه شده است. همچنین  لازم می‌دانم اشاره کنم که تله بخار مذکور در نمایشگاه نفت و گاز و پتروشیمی امسال با بدنه WCB نیز ارائه شده است.

تله بخار ترمودینامیک TD772 با بدنه A182 F11 از محصولات جدید شرکت در اواخر سال ۹۰ می‌باشد.

و آخرین محصول جدید ما، تله بخار فلوت ترموستاتیکFT882  است، که فعالیت‌های طراحی تولید آن به پایان رسیده و نمونه اولیه آن تولید شده است. مصمم هستیم از پاییز امسال این تله بخار را به بازار عرضه کنیم.

بدیهی است تولید محصول جدید، آموزش‌های جدیدی را نیز می‌طلبد، که سابقه کارکنان، تجربه کاری‌شان و پشتوانه علمی مدیران این شرکت به راحتی این نیاز را مرتفع می‌کند.

محدوده تولید تجهیزات بخار( فشار , دما و دبی ) چه مقدار است؟

بعضی از محصولات کلاس ۱۵۰ و گروهی دیگر کلاس ۳۰۰ می‌باشند.

با چه صنایعی همکاری داشته‌اید؟

صنايع نفت، گاز و پتروشيمي، صنايع فلزي و صنايع سنگين، صنايع شيميايي، دارويي و بهداشتی، صنايع نساجي، صنايع غذايي، صنايع چاپ و کاغذسازي، صنايع لاستيک‌سازی، صنایع ديگ‌سازي و صنایع خودروسازي.

آیا واردات و نمایندگی دارید؟ صادرات چطور و به چه میزان؟

واردات نداریم و نمایندگی نداریم. اما عاملین فروش ما در تهران و شهرستان‌ها در حال فعالیت می‌باشند. در رابطه با صادرات می‌توان گفت به‌طور مستقیم نداریم، ولی عاملین فروش ما در پروژه‌های برون‌مرزی از محصولات ما استفاده کرده‌اند.

آیا با آخرین تکنولوژی جهان آشنا هستید و آیا سطح استانداردهای دنیا در رابطه با محصولات خود را می‌دانید؟ شرکت شما چه اقداماتی برای رسیدن به این استانداردها انجام داده است؟ اهمیت واحد تحقیق و توسعه را ذکر نمایید؟

بله آشنا هستیم؛ می‌توانم بگویم که ارتقای دائمی صنفی- سازمانی سرلوحه اهداف شرکت تأسیسات بخار اصفهان است و محصولات شرکت تأسیسات بخار اصفهان، بر اساس استانداردهای قانونی، تولید و بازرسی می‌شوند.

مدیران و مسئولین واحد مهندسی تحقیق و توسعه همواره سعی کرده‌اند که با برقراری ارتباط متقابل با مراکز علمی و دانشگاهی در داخل و خارج کشور و مطالعه مقالات به‌روز از آخرین دستاوردها و تکنولوژی‌های مرتبط جهان با خبر باشند. همچنین با اعزام مسئولین کلیدی این واحد به خارج از کشور سعی بر این بوده که سطح آگاهی و دانش سازمان را افزایش دهیم.

چه توصیـــــه هایی به کاربران این تجهیزات جهت افزایش عمر آنها دارید؟

انتخاب مناسب و نصب صحیح عمر تجهیزات را افزایش می‌دهد.

مزیت رقابتی شما نسبت به شرکت‌های همکار در چیست؟

در کار و کسب دنیای امروز که اطلاعات تکنولوژی و پول در دسترس همگان قرار گرفته، آنچه که سازمان‌ها را از یکدیگر متمایز کرده و شاخص می‌نماید، شناخت هر چه سریع نیازهای مشتری و حرکت در جهت آن است. تنها مزیت رقابتی همین است؛ البته نمی‌توان تأثیرخلاقیت و نوآوری را منکر شد. سعی ما بر این بوده که ضمن برقراری ارتباط با کلیه مراکز تولیدی و فنی مرتبط و مشابه، بدون محو شدن در آنها و یا افتادن به وادی تقلید و کپی صرف، با به‌کارگیری دانش و تجربه شخصی هر روز به کمیت و کیفیت محصولات خود افزوده، تا آنجا که در بعضی از آنها تنها تولیدکننده داخلی محصول شناخته شده‌ایم.

صداقت با مشتری و تلاش در جهت افزایش میزان رضایتمندی وی نیز عامل بسیار مهمی است.

تبلیغات و بازاریابی شما به چه صورت است؟

شرکت در نمایشگاه‌ها و یا بازدید از آن‌ها، برقراری ارتباط با مجریان و مشاورین و تبلیغ در نشریات مرتبط و معتبر.

موانع و مشکلات بر سر راه صنعتی که در آن فعال هستید و نیز بر سر راه شرکت خود را ذکر نمایید؟

به نظر من مهم‌ترین آن واردات محصولات مشابه خارجی به‌عنوان مثال از چین است.

و سخن آخر ؟

در پایان ضمن تشکر از شما به عرض می‌رسانم که مدیران و متخصصان این شرکت همیشه پاسخگوی مشتریان بوده و با ارائه مشاوره‌های فنی و تخصصی آنها را در انتخاب و نصب و نگهداری بهینه سیستم بخار یاری می‌دهند.

مدیران و مسئولین واحد مهندسی تحقیق و توسعه همواره سعی کرده‌اند که با برقراری ارتباط متقابل با مراکز علمی و دانشگاهی در داخل و خارج کشور و مطالعه مقالات به‌روز از آخرین دستاوردها و تکنولوژی‌های مرتبط جهان با خبر باشند. همچنین با اعزام مسئولین کلیدی این واحد به خارج از کشور سعی بر این بوده که سطح آگاهی و دانش سازمان را افزایش دهیم.

در کار و کسب دنیای امروز که اطلاعات تکنولوژی و پول در دسترس همگان قرار گرفته، آنچه که سازمان‌ها را از یکدیگر متمایز کرده و شاخص می‌نماید، شناخت هر چه سریع نیازهای مشتری و حرکت در جهت آن است. تنها مزیت رقابتی همین است؛ البته نمی‌توان تأثیرخلاقیت و نوآوری را منکر شد